Bukefalos 28 år!

första kötävlingen ever

G

guccip

I helgen startar min ponny sin första körtävling.....:eek:
Det blir dressyr och maraton eftersom han måsta kvala in i precisionen!:confused:
Det är uppfödaren som kommer att köra och jag ska vara groomen =skitnervös.:crazy:
Jag har hjälm , säkerhets väst och hanskar (och ett tidtagar ur)
och kommer att få all info jag behöver men är nyfis nu....något mer jag borde tänka på??
:confused::confused:
sen har jag lånat min vuxne sons filmkamera , en sån man har på styret till crossen eller monterat på hjälmen , får jag montera den på vagnen tror ni??:confused:
Skulle kanske vara roligt med en körtävlings film direkt från ekipaget?!!:cool:

Nu ska ponny plutten badas och friseras ::laugh:
 
Sv: första kötävlingen ever

Ett tips är eltejp, man kan aldrig veta när man behöver just eltejp på en tävling. Jag har aldrig sett någon ha kamera på vagnen men det borde gå bra. Kul att se filmen efteråt:-) Lycka till!
 
Sv: första kötävlingen ever

Du ska ANDAS! Hålla koll på vägen, se till att du sitter kvar i vagnen och NJUTA!
Det kommer att gå bra! Potatismjöl kan vara bra att ta med till pållen förresten. Ifall han lägger sig och sussar i något olämligt på natten.

Håller tummarna för både groom, kusk och pålle.

Var inte så många dagar som vi var ute och körde ihop!
 
Sv: första kötävlingen ever

Det gick ju jättebra för er fina ponny! Blev det nån film? I så fall måste du lägga upp nånstans så vi får se :bump:

/boxgrannen :laugh:
(om jag gissat rätt på vem ni är förstås?)
 
Sv: första kötävlingen ever

Såg ditt svar idag....men eltejp fanns med=kusken/uppfödaren har varit med förr . Tack ändå
 
Sv: första kötävlingen ever

Såg även ditt svar först idag........Hela pållen var insmord efter badet med potatismjöl ,hade två paket extra med mig ! Tack för ditt engagemang !
 
Sv: första kötävlingen ever

Ja Anna det gick ju helt fantastiskt bra för vår lille ponny vem hade kunnat tro det..
En andra placering i La dressyr
En andra placering i maraton
En andra placering i totalen
och
Laget blev tvåa yihaaaa !
Vi tog det lungt och försiktigt och hade inga krav eller förväntningar eftersom det var debut och han hade inte varit inne i ett maratonhinder förr!

Har inte hunnit kolla om det blev något på kameran ännu......kabeln följde inte med när jag lånade kameran av mim son ;)
Min dotter/fotografen kommer att lägga upp bilder på sin och kanske min blogg , filmen hamnar nog där med om det blir något.
Kolla farrixmo blogspot.se (fast hon är utan internet just nu så det är först när hon kommer hit det blir något)
eller kimamadesign blogspot.se
 
Sv: första kötävlingen ever

Jag tycker att jag behövde förutom hjälm,handskar och säkerhetsväst :
Två tidtagarur
pennor och papper
plastficka
tejp

Min kusk memorerade alla hindren själv (jag gick med henne och hade förslag på alternativa vägar men hade bara ett hum om hur hon tänkte köra) jag höll koll på tiderna.
 
Sv: första kötävlingen ever

:love: Tack , jag är så nöjd och stolt över lill killen:love:
Söker efter en beg maratonvagn till honom nu.....dyrt och inte särskilt mycket att välja på.....några förslag??
 
Sv: första kötävlingen ever

Nu finns bilder och filmen på min dotters blogg..
farrixmo.blogspot.com
 
Sv: första kötävlingen ever

Har varit i kontakt med norrvagnar och det ska nog lösa sig.....
 
Sv: första kötävlingen ever

1+juni+k%C3%B6rt%C3%A4vling+lycksele+125.JPG


1+juni+k%C3%B6rt%C3%A4vling+lycksele+234.JPG


1+juni+k%C3%B6rt%C3%A4vling+lycksele+308.JPG


Här är några bilder mamma :)

http://www.youtube.com/watch?v=27lweMNGASs&feature=youtu.be

Här är delar av filmen från maratonen!
 
Sv: första kötävlingen ever

Så roligt att se filmen! :bump:

Han var så fin er lilla Ponny :-) Jag förstod aldrig att det var din då vi träffades på tävlingen :-)

Vilken tur att ni inte fick med min och Pippis lilla förvirrade tur då vi mötte er och letade utfarten hahaha
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp