Första lektionen i hopp-gruppen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är det ju inte en "riktigt" hopp-grupp utan en hopp-inriktad grupp vilket innebär att vi är fullt antal elever (8-10) st.
Målet är att jag ska kunna släppa min osäkerhet när det gäller hoppningen, för jag tycker ju det är kul......egentligen.
Sen som grädde på moset är att få mer kunskap om det tekniska i hoppning för att vara mera hjälp till dottern vid tävlingar.

Såå, första lektionen är nu avklarad och det blev inte så mycket hoppning (trodde inte det heller) men ett par varv över kavalletti-bommar på böjt spår hann vi med.
Nu är den ordinarie instruktören sjukskriven 1-2 månader :( så vi fick en annan.
Inte riktigt min favvo av instruktörer direkt, men det gick hyfsat.
Fick lite kritik för min blick (jaa, hon har ursöta öron hästen)
att mina tygelhjälper är för synliga (suck jag vet blir lite övertydlig när hon är så stum i munnen ibland)
Samt att jag doppar tårna (där fick jag bra tips att höja tårna och inte sänka hälen)

Fick faktiskt liiite beröm också, att formen var mycket bra och att hon klev på fint över kavallettin.

Sen att det kom en pik om hur man tänker när man tar med sig dressyrspö till en hoppinriktad grupp :o får man ta.
Är man inbiten dressyrryttare känns det naket utan sitt långa spö, är nog nyttig lära sig rida utan.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp