Bukefalos 28 år!

Första utställningen

Cheeserica

Trådstartare
Nu när sommaren snart är slut så passade jag på att ta med mig lilla stora Dimma på hennes och min första utställning. Det var enormt roligt och bra gick det! :banana: Mycket bättre än förväntat vilket gjorde det hela så mycket roligare.

Dimma var hur snäll som helst hela dagen, låg och slappade och njöt i buren. Helst utsträckt på rygg med tassarna i alla väderstreck. :D Såhär snäll och beskedlig kan man se ut när matte tar fram kameran:

utstallning2.jpg


Skulle man ut ur buren var det värre, det var INTE roligt tyckte Dimma fastän hon skötte sig bra ändå. Väntan på att få komma till domaren var nervööööös. :crazy: Vi fnissade åt varandras gnäll om att handsvetten skulle krulla till pälsen. ;) När det sen var Dimmas tur hos domaren blev både jag och uppfödaren överlyckliga över alla fina kommentarer hon fick. Excellent på ALLT! :eek: "Vackert, vackert presenterad" - det är ett gott betyg på badandet för en nybörjare! Som 6½ månader vann hon sitt Ex 1 över en 1½ månader äldre hona med kommentaren att hon var bättre utvecklad! :bump:

Sen kom bonusen, ett BIV över honan och sin egen bror som också fått sitt Ex 1! Gissa om våran uppfödare var glad. :D Både Dimma och hennes egen brunsköldpaddsmaskade hona (och några fler) blev uttagna till nomineringen t.o.m. men där slogs självklart alla ragdolls ut till förmån för birmor och skogisar till alla ragdollfantasters förtret. :cry:

Kort sagt blev det en toppendag och det kommer jag definitivt göra om! Redan anmäld förresten... :angel: Det roligaste var nog atmosfären, vi hade himla kul i våran ragdoll-gång och alla gladdes åt varandras framgångar. T.o.m. ägarna till honan jag slog var glada och jättetrevliga! :love: Såhär fint såg det ut efteråt!

utstallning1.jpg


/Erica
 
Sv: Första utställningen

Stort grattis!!

Då är du också fångad i utställningsträsket då ;)

Snygt och stilrent burskynke!
 
Sv: Första utställningen

Vad roligt! Och visst är det kul att vinna, Abbie slog också en lila tjej som var en månad äldre. Abbie var förövrigt 6 månader och 1 ynka dag, så vi var klart yngst i våran klass.

Då kommer du till Örebro i januari då så man får hälsa på den vackra? *håller tummen*
 
Sv: Första utställningen

Grattis grattis! :) Då syns vi säkert på någon utställning någon gång, om nu jag och min lille tycker att det är så skoj som jag hopppas!
 
Sv: Första utställningen

Tack alla! Det är nog lätt att bli fast om det går bra, men huuuuva så otrevligt om det gått dåligt... ;) Jag är en urdålig förlorare!

MissFideli, det hade varit roligt men Örebro känns som himla långt bort om man ska vara där tidigt! :( Dimma ogillar att åka bil, hon jamade oavbrutet hela vägen till Västerås. Fast hon är förstås tyst när lillen är med så jag får väl ta båda isåfall. Fördelen med januari är ju att då är hon 10 månader! :idea: Hur vet du förresten att det är utställning då? På Sveraks hemsida hittar jag bara till december och den sista i stockholmstrakten är bara någon vecka innan Dimma blir 10 månader. :smirk:

/Erica
 
Sv: Första utställningen

Nerk (Örebro) har två utställningar (internationella) per år.
Den ena ligger i Januari och den andra i Juni.
Så har det varit i alla år jag varit med och jag tror inte
att det kommer att ändras i första taget :)
 
Sv: Första utställningen

Klart du kan ta med båda! Utställningen brukar vara runt 20 januari, så jag tror den blir 21-22 jan-06. Men det är en ren gissning från min sida.

Och precis som HD skriver så är det alltid utställning i Örebro då. Och i juni, men sist hade dom "gammeldags" utställning, dvs det var bedömning och nominering på lördag och panel på söndag. Jag gillar inte det upplägget och ratar därför den numera. Blir min katt inte nominerad, så vill jag inte sätta henne i bur en hel dag bara för att. Så roligt är det inte att ha katten i bur.

Jag tror iofs inte att jag ställer Abbie i januari heller, men dit och titta ska jag absolut.
 
Sv: Första utställningen

Jag har kollat nu och 28 januari 2006 är det.
Något senare än vanligt alltså :)
 
Sv: Första utställningen

Jaså, då förstår jag. Jag ska se hur det ser ut när det närmar sig med andra utställningar och sånt, det är ju skönare att slippa åka så långt. Och billigare! :crazy: Men det ligger ju bra till i tiden iaf! Förhoppningsvis har lille plutt vuxit till sig då också. :D

Titta på honom, bilderna är tagna igår! :love: Det där kan man nog kalla en äkta ragdoll!

chaim15.jpg


chaim16.jpg


Måste dessutom visa bilderna på min vääääldigt vackra utställningskatt, de är också tagna igår. Hon är omöjlig att ta kort på nästan. :rofl: Katt eller knubbsäl? :o

dimma05.jpg


dimma03.jpg


/Erica
 

Liknande trådar

N
Övr. Hund Nyligen kommit hem från våran första utställning! Var SPHK´s officiella utställning i Arboga. Var med skräckblandad förtjusning vi...
Svar
8
· Visningar
934
Senast: dorisdoris
·
Övr. Djur Tja, kan börja med att säga att jag har haft dessa kaniner i 8 månader nu och de är lite mer än 1 år. Korsning mellan dvärgvädur och...
Svar
9
· Visningar
5 991
Senast: genomskinlig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp