Försvunnen katt.

caradan

Trådstartare
Min ena katt verkar tyvärr inte komma hem igen och den som är kvar hemma är väldigt ledsen och letar efter honom överallt
Tankarna har kommit att det kanske är dags att köpa ny kompis/ar.
Min kvarvarande katt är vuxen, ca 3 år, kastrerad. Väldigt försiktig.
Jag tänkte mig 2 kattungar för det känns som att det är lättare för dom att acceptera varann.
Vad tror ni?

Skulle han dyka upp igen, vilket vi verkligen vill såklart, så får självklart alla bo kvar.
 
Här har det gått väldigt bra att introducera kattungar till de vuxna katterna. Varit lite fräs ett par veckor innan de funnit varandra.

Sen kanske det är läge att bygga en kattgård om du vill ha katterna ute.
Jag har väldigt svårt för, hoppsan, katten försvann, köper en nya bara 🤷
 
Hur länge har den varit borta? Har den inte varit borta länge kan man vara ute och leta. Sätta ut tex grillad kyckling som luktar starkt och sedan vakta - se till att inte fåglar och andra kan äta upp den. Har du annonserat på vilse.nu? Lagt upp att den är försvunnen på FB grupper och liknande. Är den chippad och reggad? Bra att kontakta polisen och de lokala katthemmen.

Vad gäller nya kattungar så är två bättre än en så den gamla katten får vara ifred, även om den inte är så gammal. Se bara till att alla tre är vaccinerade innan de träffas och att kattungarna har veterinärintyg senast sju dagar innan de kommer hem till er. Och om de ska bli utekatter inte går ut förrän de är närmare ett år. Glöm inte att katter numera ska vara reggade hos Jordbruksverket, men många reggar även hos skk och djurid för säkerhetsskull.
 
Här har det gått väldigt bra att introducera kattungar till de vuxna katterna. Varit lite fräs ett par veckor innan de funnit varandra.

Sen kanske det är läge att bygga en kattgård om du vill ha katterna ute.
Jag har väldigt svårt för, hoppsan, katten försvann, köper en nya bara 🤷
Det är absolut inte nått hoppsan katten försvann- vi köper en ny.
 
Hur länge har den varit borta? Har den inte varit borta länge kan man vara ute och leta. Sätta ut tex grillad kyckling som luktar starkt och sedan vakta - se till att inte fåglar och andra kan äta upp den. Har du annonserat på vilse.nu? Lagt upp att den är försvunnen på FB grupper och liknande. Är den chippad och reggad? Bra att kontakta polisen och de lokala katthemmen.

Vad gäller nya kattungar så är två bättre än en så den gamla katten får vara ifred, även om den inte är så gammal. Se bara till att alla tre är vaccinerade innan de träffas och att kattungarna har veterinärintyg senast sju dagar innan de kommer hem till er. Och om de ska bli utekatter inte går ut förrän de är närmare ett år. Glöm inte att katter numera ska vara reggade hos Jordbruksverket, men många reggar även hos skk och djurid för säkerhetsskull.

Självklart har vi vart ute och letat, lagt ut överallt vi kan komma på på internet och även lämnat lappar i alla brevlådor i grannskapet och polisanmält honom försvunnen.
Och självklart är han vaccinerad, chippad, registrerad på 2 ställen, kastrerad och försäkrad.

2 kattungar är det vi var inne på men jag vet inte just nu hur vi ska göra. Det är ju ändå inte vår misse som vi saknar och ingen kan ta hans plats
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
33
· Visningar
2 726
Senast: Luff
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 609
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Det här med att leta ny katt, fy sjutton vad jobbigt det är. :( Jag har ju de senaste 17 åren inte tagit in en ny katt i mitt hushåll...
Svar
9
· Visningar
1 231
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag står inför det angenäma problemet att jag behöver en till katt 😁. Efter att ena katten blev sjuk och inte klarade en operation för...
2
Svar
28
· Visningar
2 156
Senast: Noxos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp