Bukefalos 28 år!

Försvunnet hästpass

Spirit

Trådstartare
Min kallblodstravares hästpass är borta & kopian jag hade på det som skickades in till ridsport har försvunnit på posten (klantigt jag vet).

Läste på STC ang ett dubblett ,men det kosta 1750kr vilket känns hutlöst på en 24 år gammal häst.

Funderar på om man ska regga honom i hästavelsförbundet med okänd härstammning & få ut ett pass för halva priset? Ägarbevis har jag sparat.

Vi har börjat tävla lite lokala dressyrtävlingar för skojs skull & passet behövs.
 
Sv: Försvunnet hästpass

Om man inte ljuger och bryter mot lagarna så kan man inte regga en häst två gånger.
För att du ska kunna skaffa ett SH pass så ska hästen chipas/märkas och är den redan märkt så ska det inte kunna gå, om man följer reglerna att göra ett nytt pass.

Att det kostar att få en dubblett är för att passet är en värdehandling som ska följa hästen hela livet och man ska vara rädd om den. Hade en dubblett varit billig hade folk varit ännu slarvigare med det.
 
Sv: Försvunnet hästpass

Är väl medveten om det.

Passet har legat tillsammans med dom andra hästpassen i en låda där dottern inte når.
Nu hittar jag det inte alls, det tas fram en gång om året vid vaccineringen på hästarna

Har dragit fram byrån osv & tittat överallt men det är spårlöst borta.
 
Sv: Försvunnet hästpass

Yttligare en kostnad är att hästar med dublettpasss accepteras inte att skickas till slakt.
 
Sv: Försvunnet hästpass

Yttligare en kostnad är att hästar med dublettpasss accepteras inte att skickas till slakt.

Han ska inte slaktas, han begravs hemma.

Ska leta mer efter det, känns bara så surt just nu när vi börjat tävla & vill göra det mer än på klubbtävlingar & då behövs passet.
Som tur är har jag hans vaccinationskort liggandes löst, av någon anledning är hans vaccineringar skötta via den & inte i passet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldhamster ungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp