Bukefalos 28 år!

Foglossning (spinnoff på skidåkningen)

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

corona

Jag är alltså i v 14 nu.
Ända sedan v 12 har jag haft ont i "mitt bäcken" (?). En "skärande" smärta som går ner i ena skinkan, vilket gör att assymetrika rörelser, som att böja sig snett, vrida sig, gå (?) osv gör ont.
Från början hade jag ont de kvällar jag jobbat hårt fysiskt under dagen.
Nu har jag ont varje kväll. Ibland även under dagen.
Blir detta värre, blir det naturligtvis inga skidor alls.... :mad:

Är det inte lite tidigt förra sådana smärtor? Ha de med foglossningen att göra?
 
Sv: Foglossning (spinnoff på skidåkningen)

det kan börja redan nu... Försök varva ner ..det kommer inte bli bättre.Jag hade föglossningar rätt tidigt och sen hade jag ont även efter förlossningen ..Jag kan rida men jag kan inte sitta ner i tex traven.
Det som kan lindra smärtan är bad ring när du sitter .Kudde bellan benen när du sover .små steg när du går.Det finns även speciella skydd att ha runt höften, prata med mvc .
 
Sv: Foglossning (spinnoff på skidåkningen)

om du har ont i skinkan så kan det ju vara ischias... inte kul, speciellt inte i kombination med foglossning (som hos mig bara känns på "framsidan"), hörde förra grav. att akupunktur kunde hjälpa men provade inte då och den här gången så tittade BM skräckslaget på mig när jag frågade - uppenbarligen olika åsikter i olika landskap omvad man vågar låta gravida prova på :-)
 
Sv: Foglossning (spinnoff på skidåkningen)

Jag tycker mer att det låter som ischias, men det är ju inte så kul det heller. Jag hade foglossning, men det kändes mer som om hela bäckenet höll på att ramla isär när jag gick....Genom MVC fick jag remiss till sjukgymnast och fick ett sådant bälte som zilla skrev om.
 
Sv: Foglossning (spinnoff på skidåkningen)

Håller med dem som tror på ischias... Det är ganska vanligt när man är gravid..
Foglossningssmärtor (bakre varianten) sitter mer precis på sidorna av ryggraden, i ryggslutet. I början känns det mest som att man blir "trött i ryggen", men när det blir värre så är det allt därifrån till att det känns som om någon hugger en kniv rakt in i ryggraden... :crazy:
 
Sv: Foglossning (spinnoff på skidåkningen)

Foglossning kan man ha i sacroiliacaleden, SI-leden. Den sitter mellan bäckenbenet och korsbenet, enkelt uttryckt. Ischiasnerven har en ganska nära relation till SI-leden, så om den krånglar - som vid foglossning - kan man mycket väl få ischiassmärtor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 247
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 390
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 894
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Jag har de senaste veckorna dragit på mig en ny åkomma. Mitt ena ben börjar från ingenstans göra ont. Det känns som en pulserande smärta...
Svar
4
· Visningar
1 177
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp