Foglossning

Jag har fortfarande ont i fogarna, speciellt vid mens och när jag belastar. Vissa tror fortfarande att jag överdriver.

Men sen finns det guldkorn. Det är de man ska lyssna på. Försök att strunta i de andra.

Jag stapplade redan före vecka 12, men det var efter den veckan som folk började tro mig.

Var hos sjukgymnast igår och hon bekräftade att det var foglossning och att det inte är något konstigt att få det såpass tidigt. Så det kändes ju skönt. Sen kändes det ju inte lika positivt att hon tycker jag ska fortsätta som vanligt även när det gör jätteont. Skulle absolut räkna med att ligga på en 6a i smärta på skala 1-10 hela tiden. Så får väl fortsätta plåga mig. Fick inget bälte får sånt tyckte hon inte om. Övningarna jag fick ger mig typ dubbelt så ont men ska ändå göra dom 😬
 
Var hos sjukgymnast igår och hon bekräftade att det var foglossning och att det inte är något konstigt att få det såpass tidigt. Så det kändes ju skönt. Sen kändes det ju inte lika positivt att hon tycker jag ska fortsätta som vanligt även när det gör jätteont. Skulle absolut räkna med att ligga på en 6a i smärta på skala 1-10 hela tiden. Så får väl fortsätta plåga mig. Fick inget bälte får sånt tyckte hon inte om. Övningarna jag fick ger mig typ dubbelt så ont men ska ändå göra dom 😬
Du kan ju köpa ett bälte ändå och testa, om det gör att du får mindre ont så är det bra så.
 
Var hos sjukgymnast igår och hon bekräftade att det var foglossning och att det inte är något konstigt att få det såpass tidigt. Så det kändes ju skönt. Sen kändes det ju inte lika positivt att hon tycker jag ska fortsätta som vanligt även när det gör jätteont. Skulle absolut räkna med att ligga på en 6a i smärta på skala 1-10 hela tiden. Så får väl fortsätta plåga mig. Fick inget bälte får sånt tyckte hon inte om. Övningarna jag fick ger mig typ dubbelt så ont men ska ändå göra dom 😬
:eek::crazy:O_o:meh::cautious:
Mina sjukgymnaster sa åt mig att undvika sidvärtsrörelser, stora kliv, tung belastning, men att jag skulle hålla mig i rörelse. För vissa funkar det att cykla, t ex. För mig funkade skrittrundor med hästen bättre än TENSen, tills magen började trycka uppifrån på bäckenet.
Övningarna jag gjorde var väldigt milda och gjorde inte ont. Glidlakan kan vara bra hjälp i sängen.
 
Jag hade ont i "fittbenen" och det hjälpte med foglossningsbälte. Har problem fortfarande, flera år senare, vid ägglossning/mens men det går ändå bättre och bättre så det kan ge sig så småningom. Behåll bältet är mitt tips. Och lyssna på kroppen. Klassikern för mig var att "idag har jag inte ont!" Och så körde jag på. Resultatet var att jag var sängliggande dagen efter :p
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 892
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 931
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 639
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 693
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp