lizzie
Trådstartare
Jag började nytt jobb 1/1-19 och bytt huvudman. Har arbetsrelaterade kontakter och möten på nationell nivå, vilket innebär att vi har skypemöten för att avhandla saker och ting.
Mitt problem är att det känns som om jag inte har något minne
. Efter avslutat skypemöte kommer jag inte ihåg vad vi avhandlat, även om jag skriver upp vad JAG har fått i uppdrag att göra, så kommer jag inte ihåg i vilket sammanhang. I mitt förra jobb så hade vi också mycket möten, men vi träffades på riktigt eftersom vi jobbade i samma kontorsbyggnad. Vid denna typ av möten har jag inte problem att komma ihåg vad som sägs, och framför allt vem som säger vad.
En del av mitt problem är att jag är visuell i mitt sätt att ta in och lära mig saker. Jag behöver se den som pratar och jag kommer ihåg i bilder.
Vid Skype får jag inte alls samma visuella upplevelse, utan jag har SÅ SVÅRT att hålla fokus. Har till och med svårt att hålla mig vaken emellanåt

.
Är det någon som har tips på strategier för att kunna behålla fokus vid skypemöten - eller är jag ett hopplöst fall...
/Lizzie
Mitt problem är att det känns som om jag inte har något minne
En del av mitt problem är att jag är visuell i mitt sätt att ta in och lära mig saker. Jag behöver se den som pratar och jag kommer ihåg i bilder.
Vid Skype får jag inte alls samma visuella upplevelse, utan jag har SÅ SVÅRT att hålla fokus. Har till och med svårt att hålla mig vaken emellanåt
Är det någon som har tips på strategier för att kunna behålla fokus vid skypemöten - eller är jag ett hopplöst fall...
/Lizzie