Föla utomhus

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare isla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 824
I

isla

undrar hur många här som låter sina ston föla utomhus och vilka som gjort det oväntat?

Sv: Föla utomhus

Vid fölningar f.o.m maj-juni så vill jag att de ska föla utomhus för att snabbare få ut dem på bete, endast två ston har (efter vaknätter inomhus) fölat oförhappandes ute på f.m & mitt på dan i slutet av April- mitten av Maj (ej synliga tecken)!

Sv: Föla utomhus

Det enda föl jag fött upp föddes utomhus i slutet av maj. Gick jättebra, men det är otrligt viktigt med övervakning så att inget händer med fölet och stängslet...

Liknande trådar

Avel Årets första föl nedkom igår kväll lite tidigare än väntat (bf 7 mars). Pigg liten krabat med bläs och två vit strumpor 💕 Svårt att se...
Svar
2
· Visningar
429
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
528
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Föl- och ammajouren hjälper föl som förlorat sin mamma eller ston som förlorat sitt föl. Jouren är kostnadsfri, tillgänglig dygnet runt...
Svar
0
· Visningar
70
Senast: Gunnar
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 070
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka