T
TurboDevil
Har fått höra från olika håll att det här med att ta med hunden i bilen när man ska någonstans är absolut tabu som hundägare. Tex. om jag ska åka och storhandla eller in en runda på stan så ska man som bra hundägare INTE ta med sina hundar för det är synd om dem att sitta i bilen. SJÄLVKLART menar jag ju då vädret tillåter. Tex på vintern eller på vår höst och temperaturerna håller sig på de låga graderna!!Har en leonberger tik och en landseer kille, båfa hundarna har ju duktigt med päls så risken för att de skulle frysa där i sina mysiga filtar har jag väldigt svårt att tro. Hundarna älskar att vara med i bilen dimper ner direkt i stort sätt och sover så gott så gott. Bryr sig inte om att människor går förbi och lyfter knappt på huvudet när vi kommer tillbaka för det sover djupt. Självklart måste man se från indivit till individ men jag upplever det som att mina hundar tycker om att vara med oss och att de är trygga och säkra i bilen. Min pojkväns ena arbetskollega tyckte däremot annat. Hunden skulle vara hemma själv eller så skulle man ha hundvakt där med basta. Så vad tycker allt klokt bukefolk om denna fråga? Kan en trygg hund som älskar sin bil få åka med i bilen eller ska den lämnas hemma?