Följdstruken?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare milian
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 3 483

milian

Trådstartare
Hittade en sak som gjorde mig fundersam när jag läste resultatlistorna på st,
En häst som startat åläggs 5 dagars startförbud hästen är redan innan detta loppet startanmäld och med i ett nytt lopp som ska gå på dag 6 så att säga efter startförbudsloppet, få den då starta i det nya loppet?

Sv: Följdstruken?

Den var ju redan anmäld innan den fick startförbud och på listan så står det inget om friskintyg, hästen är iaf fortfarande med på atg:s starlistor.

Sv: Följdstruken?

Hittade en sak som gjorde mig fundersam när jag läste resultatlistorna på st,
En häst som startat åläggs 5 dagars startförbud hästen är redan innan detta loppet startanmäld och med i ett nytt lopp som ska gå på dag 6 så att säga efter startförbudsloppet, få den då starta i det nya loppet?
Jag vet inte hur de skrivit på listan, men normalt sett ska det står "åläggs fem dagar startanmälningsförbud".

Det brukar konstigt nog inte ske automatiskt att hästar med startförbud förljdstryks, utan det måste ske manuellt. Därför kan följdstrukna hästar ligga kvar i startlistan t.o.m. flera dagar efter startförbudet. Jag är rätt säker på att den hästen kommer att strykas.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
847
Senast: monster1
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 142
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 432
Senast: Edla
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
356
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Dalmatiner