folk tar sig friheter....

nightcrawler

Trådstartare
dom kommer och rider i min paddock som jag arrenderar, lämnar bommar på backen och betalar inte för sig. jag blir så less. hindren kostar pengar ( och även tid att tillverka), underlaget kostar pengar. dom har haft sönder en bom och talar inte om något utan låtsas som om det regnar. har sagt åt dom att jag vill ha pengar om dom ska rida där och dom lovar att betala men inget händer. övriga i stallet betalar och sköter sig men detta är grannstallet. tyvärr så ligger paddocken vid gamla stallet så vi har kan inte kolla hela tiden. är något förbannad nu och vet inte vad jag ska göra för att få slut på detta.

är öppen för alla förslag

Sv: folk tar sig friheter....

Grind med kodhänglås?
Och en lapp till vem dom kan vända sig ang hyra paddocken? :)

Jag hade satt upp ett anslag vid volten där jag hade talat om att de som inte betalar men ändå använder volten gör sig skyldiga till olaga intrång (borde det vara) och att man kan bli åtalad för sånt. Hjälper inte det hade jag satt lås på volten med hänvisning vart man kan hämta nyckeln mot betalning. Funkar inte det heller hade jag slutat låta folk hyra in sig på volten.

Jag tycker att det är för djävligt att folk inte kan respektera andra, Precis som du säger kostar volten pengar och alla måste ju dra sitt strå till stacken. Det är sådana här omogna människor som gör att vi som sköter oss snart inte kan hyra in oss på andras volter heller.

dom vet om vem dom ska ta kontakt med. har prata med dom och satt upp lappar. inget hjälper.

lås vet jag inte om det går. har breda elband. funderar på att ta bort handtagen och gömma ett batteri och aggregat och sätta el i det :devil:

Har du staket runt?
Då borde ju tipset om kodat hänglås funka:idea:

Då får dom som betalar för sej veta vad koden är och övriga får stå utanför;)

har ju fjädergrindar, det blir lätt att ta ner. även resten av staketet är ju lätt att flytta lite på. nä, jag får ta och lura lite på era tips. kanske kommer på nått tillslut när min briljanta hjärna fått arbeta en stund

har ju fjädergrindar, det blir lätt att ta ner. även resten av staketet är ju lätt att flytta lite på. nä, jag får ta och lura lite på era tips. kanske kommer på nått tillslut när min briljanta hjärna fått arbeta en stund

Trampminor kanske?? :cool:

attans, har inte råd :mad: . undra om det finns kvar något skoj vid skjutfältet i föråden? måste kolla :angel:

Kan du inte prata med stallägaren till det andra stallet att du vill ha ut betalt för att de använder din ridvolt istället för att prata med hästägarna. Om de inte går med på det säger du att du kommer helt enkelt polisanmäla dem de gånger du ser att de använder volten. Gå dit lite då och då och ha med dig en kamera.

Frågan är om du vill lägga pengar på en riktig grind? Det KAN vara värt det. En rejäl en som man enkelt kan låsa med ett kodlås.

Sätt upp en skylt att avgift om 500 kr per gång tas ut av den som utan behörighet rider på banan. Då är det bara att fläska till med avgiften när du spanat rätt på vem det är.

ingen idé´att prata med stallägaren. hon säger bara att hon och hennes skötare ska betala men dom gör aldrig det :mad: . har varit så länge nu. förr skötte hon det men nu har hon skiter hon i det

kan ju visseligen snickra i hop en grind hemma och slå upp brädor i stället för band. kan ju få tag på sånt gratis nästan. det var en bra idé med grinden :) . så blir det. här ska snickras. 500 för att rida utan att pröjsa för sig var ju en kanon idé.

nu är jag glad igen :)

Har haft problem tidigare med samma sak, men när vi först satte upp anslag och sedan tog på bar gärning och meddelade att de ju faktiskt visste priset när de red in (vilket ju ses som godkännande av prissättningen) var det inte intressant att tjuvrida längre.

Roligast är att sätta upp låsbar grind och sedan traska dit och låsa när man kommer på dem på bar gärning. Betala eller stanna innanför...

Det är inte en inbrottssäker grind som är grejen, utan att det är himla jobbigt att inte göra rätt för sig. Vem orkar bryta sig in i paddocken varje dag?

ingen idé´att prata med stallägaren. hon säger bara att hon och hennes skötare ska betala men dom gör aldrig det :mad: . har varit så länge nu. förr skötte hon det men nu har hon skiter hon i det

Skicka en räkning.... med betalningdatum och ev förseningsavgift om den betalas därefter..

Jag hade samma bekymmer. Låste därför grinden till paddocken och tänkte nu fick dom tji. Men då gick dom istället genom hinderboden ut i paddocken så det var bara att läsa den med "suck". Har några inhyrda utifrån i den med och i reglerna jag satt upp står det tydligt att dom endast får sätta upp 2 hinder för träning om dom inte har bokat paddocken. Men........ jag vet inte hur många gånger jag har sagt till den ena om detta (hon har alltid fler än 2) så nu funderar jag på att betala tillbaka en del av summan hon har gett för att få rida i paddocken och slippa eländet.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 441
Senast: alazzi
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
13 568
Ekonomi & Juridik Läget är så att vi har en medryttare till vår ena ponny. Barnets familj har absolut ingen hästerfarenhet. Nu vill pappan i familjen köpa... 2
Svar
24
· Visningar
4 377
Senast: em-pirre
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på... 2 3
Svar
46
· Visningar
10 597
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka