Fönsterhylla

SaraMara

Trådstartare
Efter ändrad planlösning av kök kommer vi inte längre ha en fönsterbräda vid vårt större köksfönster. Jag är ändå sugen på att ha något vid fönstret, antingen ett litet blombord av ngt slag eller ngn form av hylla som vi kan antingen hänga från taket eller montera liksom i fönstret. Jag går dock lite bet. Montering i blir nog svårt, är ett vanligt modernt fönster utan djup fönstersmyg och på ena sidan kan det bli svårt att fästa större konsol pga köksskåp som bör kunna öppnas... :D

Har googlat en del men hittar mest väldigt lantliga bilder. Vårt kök kommer vara ganska så mkt motsatsen till lantligt. 70-talsvilla i mexitegel, mattsvarta skåp, mörkgrå stenskiva, svart ”frihängande” kolfilterfläkt osv. Inte modernt och blankt, kallt osv men inte heller spröjs och pelargoner liksom.

Är det ngn som sitter på ngn bra idé? Skulle gärna kunna ställa typ lite kryddväxter och ngn liten lampa i fönstret för att få lite ”liv”, så behövs inget stort.

Hilfe!
 
Inga tips.. Bara lite avis.. Börjat fundera på om jag inte ska göra om mitt kök......
Som jag ser fram emot detta! Fungerande prylar (vår micro är från 90-talets början tror jag), funktionella skåp med ljus i, massor mer förvaring, inga fler gulnade, en gång vita luckor där faneren släppt och kyl/frys som kan lägga av när som (eller ja, så kan det ju bli ändå, men med 20 år gamla grejer känns risken extra stor).

Så: förstår din känsla och säger: kör! Jag lugnade min klimatångest liiiite genom att välja Ikeas ”nya” återvunna serie iaf, känns lite bättre...
 
Som jag ser fram emot detta! Fungerande prylar (vår micro är från 90-talets början tror jag), funktionella skåp med ljus i, massor mer förvaring, inga fler gulnade, en gång vita luckor där faneren släppt och kyl/frys som kan lägga av när som (eller ja, så kan det ju bli ändå, men med 20 år gamla grejer känns risken extra stor).

Så: förstår din känsla och säger: kör! Jag lugnade min klimatångest liiiite genom att välja Ikeas ”nya” återvunna serie iaf, känns lite bättre...

Fast mitt kök är helt ok. Så min klimatångest stegrar eftersom det inte på något sätt behövs. Bara vill för att det inte är så fint som det kan vara. 😂
 
Jag har satt upp en tålig gardinstång och hängt sådana här i. I mina är det orkidéer men borde funka även för kryddor
 

Bifogade filer

  • DSC_0833.JPG
    DSC_0833.JPG
    137,9 KB · Visningar: 28
Jag har satt upp en tålig gardinstång och hängt sådana här i. I mina är det orkidéer men borde funka även för kryddor
Tack för tips! Har tittat på liknande lösningar men tänker mig nog mer som ett helt hyllplan liksom, så att det blir lite stadigare och så att vi kan ställa typ en liten lampa, en ljusstake eller liknande på. Tror jag... :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp