För dum för att blogga?

Halali

Trådstartare
Tänkte ju, lite inspirerad av vissa här, ta upp bloggandet igen. Men det här går ju bara inte- skaffade en sida på blogg.se, o tänkte lattja lite med den, men det blir ju..rätt fult. Har sett folk som har sidor där som är rätt snygga, headers som är fina, mönster på sidorna osv, men det där fixar inte jag. Jag får inte ens till en användarbild, för jag är uppenbarligen för dum för att den ska laddas upp hur många gånger jag än knappar in adressen.

Hur gör ni människor, tar ni hjälp av nån? Har ni lättare sajter att hålla på med? Eller är bara alla utom jag jävligt bra på att programmera?? :o

Sv: För dum för att blogga?

wordpress.com tycker jag är bättre i alla fall. Min blogg är väl inte särskilt snygg, men de har massor av teman och det är lätt att ändra sidhuvud :laugh:

Blogger/blogspot är lättanvänd. Numera är det dessutom ännu enklare än det var förut att ändra sidbredd etc. Att lägga till användarbild t.ex. är hur lät som helst. :D

Använder blogg.se och bästaste Zandrix fixade designen åt mig :love::bow:

Jag tror ingen är för dum för att blogga...kan Kissie kan väl alla...

Jag tycker programmerandet är bland det roligaste med att ha en hemsida/blogg. Jag har lekt med webbprogrammering sedan jag var 12 och är helt självlärd. Har man bara ett litet intresse för att lära sig så är det hyfsat enkelt med just webbprogrammering. Dock får man inte nödvändigtvis en snygg hemsida för det.. Headerbilder och annan grafik kräver ju ett schyst bildbehandlingsprogram och själv sitter jag med.. Paint.

Nåväl. Kan man inte programmera så finns det ju många färdiga mallar att använda sig av. Kanske inte just till blogg.se. Wordpress och Blogger, som redan har nämnts, är bättre alternativ om du vill ta hjälp av färdiga mallar när du designar din blogg (googla så hittar du färdiga mallar, themes!).

Någon programmering ingår inte alls när man använder sidor som blogger, wordpress eller liknande. När det gäller webbprogrammering är det php eller asp man pratar om. html och css är inte programmering, det använder man för att bygga upp sidans struktur med.
Jag anväder Wordpress men har den på en egen webbserver så att jag kan ha ett helt eget domän-namn. Tycker det är bra och har inte testat något annat än det. Men det är inga svårigheter att använda det, men jag vet hur det kan vara för vissa som inte är så datorvana. Min syster ligger lite efter så jag får visa henne hur man gör, hon har också en wordpress-blogg och hon frågar konstant hur man gör si och så. ^^

Jag tycker programmerandet är bland det roligaste med att ha en hemsida/blogg. Jag har lekt med webbprogrammering sedan jag var 12 och är helt självlärd. Har man bara ett litet intresse för att lära sig så är det hyfsat enkelt med just webbprogrammering. Dock får man inte nödvändigtvis en snygg hemsida för det.. Headerbilder och annan grafik kräver ju ett schyst bildbehandlingsprogram och själv sitter jag med.. Paint.

Nåväl. Kan man inte programmera så finns det ju många färdiga mallar att använda sig av. Kanske inte just till blogg.se. Wordpress och Blogger, som redan har nämnts, är bättre alternativ om du vill ta hjälp av färdiga mallar när du designar din blogg (googla så hittar du färdiga mallar, themes!).

OT tips: Skaffa gimp. Gratis och vääääääldigt mycket bättre än paint.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka