För Lång Och Tung ?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare v_Ninja_v
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 781
V

v_Ninja_v

Är man för lång om man har en häst på 126 cm i mankhöjd ocj jag själv är 150 cm ?

Är jag för tung om jag väger 40 kg ? Elr klarar hästen mej ?

Hästen är en en tjockis, på 15 år :P

Sv: För Lång Och Tung ?

jag är jätte dålig på det här men inga lång turer på 2-3timmar annars så tror inte det är några problem.. och rida en liten sväng..
Absolut inte för tung men kanske lite för lång..

Det klarar den säkert! Jag red en ponny som var 128, jag är 159. Honom red jag i 18 år, och vägde alltså lite mer än 40 kg. När jag var gravid tyckte han att det blev lite tungt, men det var för att viktökningen kom så fort.

MillyM

Det är väldigt svårt att svara på, det beror ju helt på hur proportionellt ekipaget ser ut!

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
650
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 663
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 416
Gnägg Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 283
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka