För långa täcken nedåt...

Linisen

Trådstartare
Jag har en isis... när jag ska köpa täcken är dom alltid för långa nedåt... dom hänger lixom halvägs ner på bena och när man fäster kryssgjordarna går det lixom som ett upp och nedvänt U... Gör man mindre täcken typ stl. 125 borde man kapa av dom på längden nedåt oxå... nån mer som har det här problemeT?

Sv: För långa täcken nedåt...

Ja, mitt russ drunknar i sitt Börjes Himalayaregntäcke :crazy: ! Det är alldeles lagom längs med ryggen, men neråt går täcket till knäna + att gjordarna är på tok för långa även när de är kortade till max. Fast han gillar ändå inte att ha täcke på sig men det skulle säkert underlätta om det var lagom... Jag hoppas att han växer i det för han är bara 2,5 år (annars får jag köpa ett nytt och då ska jag MÄTA täcket på längden samt gjordarna).

Sv: För långa täcken nedåt...

Köpte vintertäcken från Boett till islandshäst. Dom passade och var verkligen anpassade till rasen. Inte för långa i sidorna med andra ord.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor... 2
Svar
29
· Visningar
5 399
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så... 4 5 6
Svar
115
· Visningar
13 326
Senast: LelleLilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 452
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka