För mycket mineraler?!

Segelflygarinnan

Trådstartare
Hittade min lillkille (2-årig quarter) i stallgången nyss. Konstaterat att det enda som att fått i sig är 6-7dl mineraler! Hur påverkas han av det? Är det farligt? Bör jag och longera honom på en gång?
Jag är till på köpet rejält bakis - toppen!! :p

Sv: För mycket mineraler?!

Är det bara rena mineraler så borde det inte hända något. Givetvis ska du ha koll på honom men longera är helt onödigt. Bättre isåfall att ta en promenad på 15-30 minuter om du är orolig. Det som händer är att han inte behöver ha några mineraler alls på några dagar eftersom vissa mineraler lagras i kroppen. Räkna ut hur många dagar han har ätit för ungefär och ge honom inga förrens den tiden har gått.

Sv: För mycket mineraler?!

Det är ingen fara. Jag har en vän som åkte på semester o en tjej skulle fodra hennes häst, hon tog fel så hästen fick 1 kg mineraler om dagen i typ 4 dagar. Det hände ingenting alls.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 003
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
719
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 558
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 471
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka