För stor padd.......

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare kladdkakor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 556
K

kladdkakor

Okej, var ärliga nu.
Ser det här skitfult ut? :o
SADELBILDER002.jpg

Sv: För stor padd.......

Hej!
Om du har möjlighet skulle jag nog tagit en storlek mindre.. men det funkar jue såklart. Men som sagt.. kanske ser bättre ut när den ligger på.

Ha en trevlig kväll!

okej, tack. :p *puttar upp lite för att få veta vad fler tycker*

tror att det blir bättre när den ligger på hästen?

själv har jag tvärtom, min padd har varit för liten, och det fick jag förklaringen till för ett tag sedan då jag såg att jag hade köpt en i storlek ponny. kul då har jag köpt en padd för drygt 1000 kr, och i fel storlek :angel:

det är inte snyggt när tyget syns nej... men ser det så ut när den ligger på hästen också?

Du måste ju visa den på hästen, fastspänd och hela köret.
Det där ger ju ingen rättvisande bild av hur det ser ut! :p

Undran - varför fårskinnspadd över schabraket? Har sett att många har det så och undrar varför. Är det för att det är snyggt (inte ngt fel med det isf) eller har det någon praktisk betydelse?

Har en fårskinnspad till en häst med skav. Men den ligger under vojlock.

OBS! Detta är en fråga - inte ngn kritik!

Tryckfördelning:)

Säger samma som du. Om man inte behöver den för känslig rygg utan bara vill ha extra tryckfördelning så tycker jag det bara är fördelaktigt att ha ovanför schabraket då paden håller sig finare längre!

Tack!

Använder personligen andra padar vid tillf behov och fårskinn (el ren.) vid skav. Men DET är ju en helt annan fråga! Out!

Sorry för trådstölden kladdkakor! Inte jättesnyggt. Hmmmm. Men inte skitfult! Bild som inkluderar pållen?

Jag tycker inte det ser fult ut. Bättre med en för stor pad än en förliten. Har du en som inte räcker till blir det extra tryck där sadeln ligger på uppvikningen fram o bak.
// Linda

Mkt snyggare med för stor pad än lite för liten! Jag tycker inte alls att det ser fult ut.

hur ser den ut på hästen ?
det är ju bättre med lite stor än lite för liten , om den är för liten finns det ju risk att sadeln lägger sig uppe på den stora kanten och då blir det knölar och så, har egen erfarenhet från när jag köpte en för liten .. så lite större är bara bättre. :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
538
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 146
Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
806
Senast: Smultron
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 960
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Borlänge?
  • Lekstuga
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur