för stora benskydd? hjälp? *bilder*

Peace91

Trådstartare
Precis köpt ett par skydd från Eskadron med fårskinn. Storlek full. Min häst är 154 cm och jag är lite osäker om skydden kanske är för långa/stora? :confused:
vill inte att dom ska vara för långa för vill kunna hoppa med dom utan att det stör henne :(

IMG_0728.jpg

IMG_0725.jpg

IMG_0722.jpg

IMG_0720.jpg

IMG_0718.jpg

Sv: för stora benskydd? hjälp? *bilder*

*kl
jag är inget proffs, men jag tkr dem ser ut och sitta bra =)

Svårt att se med ett halvt får klämt mellan skyddet och benet, men jag hade nog funderat på om inte ärtbenet hade fått stryk när/om hästen ska hoppa.

Jag är inte heller någon expert men av att döma på fjärde bilden så ser dom på gränsen till för långa ut.

Jag tycker de ser för långa (stora) ut!

+1

Tycker det hela ser klumpigt ut.
Dessutom när du använt dessa ett tag så kommer ju fårskinnet pressas samman och då tror jag inte att passformen kommer vara bra. Kanske värt att ta hem ett par cob och prova?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 633
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Hemmet Mitt vardagsrum är trångt och omysigt. Min plan för att råda bot på detta har varit att slänga ut gamla, stora soffan och det stora...
Svar
17
· Visningar
756
Övr. Hund Min hund har haft problem med magen nu sedan i maj, med perioder av diarré. Veterinären har tagit jättedyra blod- och avföringsprov som...
Svar
7
· Visningar
712

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka