För stora öglor på pannband

Marvin

Trådstartare
Eller kanske snarare för smala remmar på tränset. Har köpt nytt pannband där öglorna i ändarna är för stora för remmarna på mitt träns i micklemkopia. Har problem även med andra pannband, där jag har löst det med att sätta en gummisnodd runt öglorna för att göra dem trängre, nu undrar jag om det finns nån snyggare lösning?
:banana:
 
Eller kanske snarare för smala remmar på tränset. Har köpt nytt pannband där öglorna i ändarna är för stora för remmarna på mitt träns i micklemkopia. Har problem även med andra pannband, där jag har löst det med att sätta en gummisnodd runt öglorna för att göra dem trängre, nu undrar jag om det finns nån snyggare lösning?
:banana:

En nit eller öljett kanske?
 
Jag var inne på nåt sånt också.
Går det att ta bort om man får för sig att byta träns framöver?

Det går nog men där kommer ju vara ett hål efter niten.
Annars kunde man sy ett par stygn till på pannremmen, men då krävs ju vissa verktyg. Om det inte skall vara permanent hade jag surrat fast pannremmen i nackstycket med snöre i passande färg, gummiband torkar och går av snabbt. :)
 
Det går nog men där kommer ju vara ett hål efter niten.
Annars kunde man sy ett par stygn till på pannremmen, men då krävs ju vissa verktyg. Om det inte skall vara permanent hade jag surrat fast pannremmen i nackstycket med snöre i passande färg, gummiband torkar och går av snabbt. :)

Läste på lite. Blir ju såklart ett hål, men snyggaste lösningen. Man borde kunna sätta nån dekorationsnit i hålet om man tar bort den första man satt. Om man orkar bry sig. (Troligen inte. :angel:)!
 
Eller kanske snarare för smala remmar på tränset. Har köpt nytt pannband där öglorna i ändarna är för stora för remmarna på mitt träns i micklemkopia. Har problem även med andra pannband, där jag har löst det med att sätta en gummisnodd runt öglorna för att göra dem trängre, nu undrar jag om det finns nån snyggare lösning?
:banana:

En skomakare borde inte ta många kronor för att sy några stygn.
 
Som nån delvis var inne på: att sy några stygn till går fort för en sadelmakare, och det lär inte synas nämnvärt att det är gjort "i efterhand". :)
 
Jag har samma problem med mitt Lingus, på mitt micklem håller det sig på plats men på det kanar det ner.
Funderar på att sätta fast det med häftkuddar.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
410
Senast: misswilma
·
Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 068
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 927
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 116
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp