För stora vader...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Picasso
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 340
P

Picasso

... har jag alltid haft - även när jag var spinkig - och dessutom är den ena större än den andra. Och inte har det blivit bätte med åren, med ridning och litet mer vadmuskler och sedan litet "ålderstillägg" på vikten också :smirk:. Har insett att jag nog måste måttbeställa stövlar om jag skall kunna komma ifrån mina ridskor (annars blir det 45 i foten och det har jag INTE). Någon som har tips om var, märke och hur man går tillväga - jag kan ju inte prova foten heller när jag inte får ned den genom ett för litet skaft :confused:. Och dyrt lär det ju blir har jag förstått :crazy:, någon som litet försiktigt skulle kunna antyda HUR dyrt?

hippique sarms stövlar med snörning och dragkedja rekomenderar jag varmt! Jag prövade massor med stövlar innan jag hittade de jag har nu. De är Super bra, snygga och sitter på mig som om de vire måttbeställda.
Trode innan att mina vader var jätte tjocka ( pga. alla de andra stövlarna jag provat )

Jag vet ju inte hur dina vader ser ut men på mig funkade de stövlarna Utmärkt! =o)

Du är inte ensam...

Jag har också väldigt stora vader trots att jag annars är ganska smal (168cm o 64kg). Har nästan dubbelt så stora som min pojkvän!
Måste alltid ha extra vida skaft.

jag har oxå samma problem.. suck.
jag är riktigt kort oxå, bara 156 och det gör ju såklart att jag har jättekorta ben oxå, speciellt vaderna då..
å så för att göra det hela ännu jävligare så har jag 35-37 på fossingarna.. :crazy: :cry:

jag blir alltid lika deprimerad. har precis som dej stora vader.. men vad ska man göra.. bara å måttbeställa eller jophur och stövelskafft.

gu´va skönt att höra att man inte är ensam ...
jag har aldrig kunnat ha ridstövlar (förutom ett par gamla som pappa köpte begagnade o de har nog suttit på en kavallerist som var med i trettiåriga kriget).
när jag har påpekat problemet i affärer så vill de ju alltid att man ska måttbeställa ... men som någon sa; hur vet man att foten passar när man inte har provat?
och man kan ju inte lämna tillbaks dem.
nä, det har blivit ridskor eller gummistövlar. problemet för mig är att jag har så långa ben så jag har haft ridbyxor som knappt gått ner i stövelskaften.
köpte dock ett par extralånga när jag var i Tyskland för några år sedan. toppensköna. och de passar jättebra oavsett om jag går upp eller ner några kilo :rofl:

Beror ju på vart du bor men jag har för mig att Lyckås i Stockholm måttbeställer från Cavallo. Har inga egna men hört folk som köpt där och blivit jättenöjda.

Sv: För stora vader...

jag har ett par splitternya stövlar, helt oanvända, strl 37 med korta,vida skaft.. om det intresserar nån så kan ni ju pm'a! :idea:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Husky från USA, tips och råd m.m
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka