- Svar: 8
- Visningar: 1 271
(Ridsport) Ridsportförbundets Dressyrkommitté presenterade idag en del förändringar som gäller inom dressyren från och med 2012.
Läs mer...
Läs mer...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om de vill få folk (som tydligen är för korkade för sitt eget bästa) att rida med hjälm så får de väl sluta mesa och skriva in ett krav i TR.Svenska Ridsportförbundets Dressyrkommitté och Dressyrdomarråd rekommenderar hjälm vid all träning och framridning!
Än en gång så snubblar de på mållinjen:
Om de vill få folk (som tydligen är för korkade för sitt eget bästa) att rida med hjälm så får de väl sluta mesa och skriva in ett krav i TR.
Har jag sagt att det påverkar mig? Jag har tillräckligt mycket i huvudet för stt ha vett att skydda det. Dock irriterar jag mig på hur förbundet kan skriva sida upp och sida ner om hur viktigt det är med säkerhet och att "proffsen" ska vara förebilder för de yngre, och samtidigt inte törs göra det självklara: införa hjälmkrav för all ridning på alla tävlingsplatser. Som reglerna för dressyren ser ut idag så sänder ju förbundet ut tydliga signaler att duktiga ryttare kan/bör rida utan hjälm.