Förbannad så ....

Golden_Heart

Trådstartare
Jag är så förbannad så in i vassen nu.:mad::mad::mad::mad:
Förbaskade kommun/ stad där jag bor. De har inte satt tillräckligt med latriner efter cykelvägarna utan det är bara få ett fåtal ställen, vad blir resultatet, hundägare som som bara lämnar "skiten" efter sig oavsett om de befinner sig efter en gångstig eller en cykelväg eller inne i ett bostadsområde. Jag som är tillfällig hundvakt nu ytterligare någon vecka försöker plocka hela tiden efter mig. Okej lite svårt ifall hunden sätter sig mitt i ett buskage med bränn-nässlor runt, men jag lämnar det absolut inte på en stig där jag ser att flera går/ springer med eller utan hund. Det gör man bara inte!:mad::mad:
Är det för mycket begärt att andra hundägare tar upp efter sin hund och bär påsen även om det blir en bit att bära? Eller att kommunen/ staden sätter upp fler latriner efter cykelvägar eller gångstigar?

Sv: Förbannad så ....

så är det här också. Dom plockar bort papperskorg efter papperskorg. Jag tror dom tänker "finns det inga så rastar man inte hundarna där" Hur smart är det?

PRECIS! Alltså de är inte kloka! Eller så tror de att efter vissa gångstigar så går man inte med en hund. Det är ju där man helst vill gå med hunden, för att den ska ha så mycket som möjligt att lukta på.

Tja ibland blir man tvungen till det, men ibland finns ju inte ens det efter cykelvägarna! *suck* :mad:

Jo, så är det säkert också.
Här tar dom bort både latriner och papperskorgar :(

Fast även om latriner/ papperskorgar är få, så är det skamligt av hundägare när de lämnar efter sig, speciellt efter vägar där folk lätt kan trampa i det eller att barn kan lätt komma åt det. För sjutton vissa hundägare lämnar det på en fullt öppen yta och oerhört synligt. Snåriga buskage är en sak, men öppna ytor är rent skamligt när hundägare lämnar.

Jag håller med dig!
Sätter dom ut fler papperskorgar så kommer dom få bort mer skit från marken!
På så vis blir inte skitplockandet lika jobbigt då folk slipper bära runt på det en längre bit.

Förstår att det är jättejobbigt. Där jag bor (Skara) är det ganska hundanpassat och det finns gott om hundlatriner och även en del stolpar med gratis påsar :idea: Jag upplever faktiskt inte att det är något stort problem med folk som inte plockar upp efter hunden där, antagligen tack vare detta.

Jag håller med dig!
Sätter dom ut fler papperskorgar så kommer dom få bort mer skit från marken!
På så vis blir inte skitplockandet lika jobbigt då folk slipper bära runt på det en längre bit.

Säg inte det......utanför veterinärstationen här i falköping sitter det en latrin och vart är skiten??? jo, på backen ca 1/2 meter ifrån, jag blir såååå :devil::devil:

Jag går gärna med påsen i handen en längre bit för då ser folk att jag tar upp efter min hund.

Det är inte pinsamt att ta upp, det är pinsammare att INTE göra det.

Här i byn vet jag att det finns 3 hundlatriner och en privatperson som har en klisterdekal "Plock-upp! här får du slänga din hundbajspåse" på soptunnan. Önskar fler kunde ha såna på sina soptunnor. Som tur är så finns det en hel del hyreshus häromkring så förr eller senare passerar man ett soprum där man kan slänga bajspåsen i allafall.

Men hur är det om jag ska slänag bajset någon annanstans?
Har fått för mig att dom inte vill att man slänger i brännbart och i komposten får man bara slänga sopor i papperspåsar?

Än värre är det väl när ägaren plockar upp skiten för att sedan slänga påsen bredvid cykelbanan.. :mad:

det finns faktiskt rätt bra med papperskorgar där jag bor :) dom har till och med börjat sätta upp bajspåsar vid papperskorgarna :D

Jag passar på att slänga in en liten fråga i ämnet här…

Ska ut på landet med hund för första gången snart. Där finns inga latriner/papperskorgar, bara folks privata soptunnor. Vart slänger man då?:confused:
Känns ju inte så trevligt att slänga i privata soptunnor…

Jag passar på att slänga in en liten fråga i ämnet här…

Ska ut på landet med hund för första gången snart. Där finns inga latriner/papperskorgar, bara folks privata soptunnor. Vart slänger man då?:confused:
Känns ju inte så trevligt att slänga i privata soptunnor…

Då ställer jag denna frågan till dig så kanske du kommer på vart du ska slänga hundskiten. Om du ska ut på på landet och ha en heldag med pick-nickkorg. Var ska du då slänga skräpet efter dig om inga latriner/papperskorgar finns utan bara privata soptunnor?????

Här finns det inte en enda latrin så långt ögat når, trots att det är ett väldigt "hund-befolkat" område. Går man en promenad på en timma så kanske man går förbi en eller två soptunnor så det blir att bära med sig påsen.

Du vet de är ju skattebetalarna som får stå för hundägarnas latriner. O då blir de lite av dom.. Tyvärr! :(

Jag tycker att man borde försöka involvera hundägarna/hundklubbarna i landet o får dom till att stå för latriner. Då kanske vi får nåra till.. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, jag har läst igenom några trådar om hundar i bil. Men ingen har nämnt elbilarnas fantastiska möjligheter för hundägare, nämligen... 2
Svar
29
· Visningar
2 524
Senast: Stergo
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 429
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 675
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 219
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka