Förbygelfråga

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Galathea
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 857
G

Galathea

Förbygel med resår utan snabbknäppe att fästa i sadelgjorden, finns det? För inte jättedyrt? Jag har letat hur mycket som helst. :confused: Hittade tillslut på h**ks men då fanns det givetvis bara i stl full, jag tror min lilla arab skulle drunkna i den. Har bara en dressyrsadel än så länge och den åker bakåt när vi rider ut trots att gjorden är ordentligt spänd (många branta backar i vårt område) Så nu vill jag ha en förbygel som man fäster i sadelgjorden på samma sätt som en martingal. Någon som har några tips på vart man kan leta?

Sv: Förbygelfråga

jag köpte min på hööks. Beroende på hur stor din arab är, men min i stl full passade bra på min c-ponny (var väldigt tajt i början till min stora häst som är väldigt smäcker och liten). Dock väldigt långa sånadära martingalringar eller vad man ska kalla det, ja själva martingaldelen är lång, men det går ju att lämna in och få dem kortare eller provisoriskt göra knutar.

Har en av märket capone, med kombinerad martingal som går att ta av. Med marin/vinröd resår. Kostade runt 400 i en lokal ridsportsaffär.
Tror att knights har en liknande också...

Har med en capone fast den är med snappknäppe men man kan koppla av hakarna:)

Jacson har:
www.jacson.se de kostar runt 350 där jag har sett dom. Och jacson brukar ha väldigt bra kvalitet på sina grejor med tanke på priset. Tänker själv köpa en sån snart. :)

oj, tyckte du skrev utan resår... :o
Men jag såg att det fanns en med på jacsons sida med, men den vet jag inte vad den kostar.
Annars är det bara att åka till någon ridsportbutik, de allra flesta brukar ha en sån som du beskriver för inte så mycket pengar.

Har haft förbygeln från h**ks och den är inte jättestor.
Men köp den som passar och du vill ha. Antingen kan du plocka bort snabbspånnen och går inte det så ta en tång/såg och ta bort den med.
Bara ett tips

Hade förbygeln från h**ks på min tunna D-ponny. han hade inga bogar att tala om, så nog går den att ha på en arab. :) som starcraft skrev så är den däremot lång i martingaldelen. jag lämnade in min hos skomakaren och tog av 20 dm, men den var fortfarande lite lång. :crazy:

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 697
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår