Företagsekonomi- distanskurs

sassiball

Trådstartare
Jag behöver friska upp mina kunskaper i företagsekonomi. Är det en bra idé att gå en distanskurs? Kan man hitta information själv på nätet? Kanske rent av låna böcker på biblioteket?

Jag såg också att det fanns en del youtubeklipp.

Har ni några tips ?

Jag behöver friska upp mina kunskaper i företagsekonomi. Är det en bra idé att gå en distanskurs? Kan man hitta information själv på nätet? Kanske rent av låna böcker på biblioteket?

Jag såg också att det fanns en del youtubeklipp.

Har ni några tips ?

Är det företagsekonomi för att bokföra åt andra eller åt ex en egen mindre enskild firma?

Jag hittade en tråd på alternativ som hette typ Ex bokföringsskola som stod massa bra exempel och förklaringar i. Lusläst den. Och googlar mig till det mesta jag inte redan kan eller vet.

Har dock en bokföringsbyrå som gör deklarationen som jag kan ringa om det är frågor jag inte hittar svar på eller för att dubbelkolla så något viktigt blev rätt. Alltid bra med någon verkligt kunnig att kunna kontakta!

Började en företagsekonomikurs på distans men den handlade till 90% om aktie och handelsbolag. Och stora bolag. Ej relevant för mig så hoppade av....

Jag har drivit eget företag för några år sedan men anlitade då en revisor vid deklarationen för säkerhets skull... skötte den löpande bokföringen bara med köpt och sålt.

Jag skulle vilja hjälpa en anhörig lite grann med bokföring/utgifter/ ja helt enkelt ha lite koll på hur det går för företaget. Han har idag en revisor som hjälper honom men har frågat mig lite om hjälp och därför behöver jag få lite mer kunskap.
Ok, ja just aktiebiten känns inte riktigt relevant för mig så det vill jag inte lägga för mycket energi på i alla fall.

Jag kollar på alternativ :) Tack!

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 537
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Jag ska försöka hjälpa till med att skriva en överklagan till CSN gällande ett avslag på ansökan om de 40 extra veckor som man kan ha...
Svar
7
· Visningar
764
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 244

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka