• Western
  • Trådstartare Trådstartare Moej
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 991
M

Moej

En westernhäst som tidigare varit "dressyrhäst", borde den klara av att ibland gå dressyr även fast den håller på att lära sig formen på westernvis? Tänker då på skillnaden mellan hjälperna och så. Kanske lite luddigt, men jag hoppas ni förstår :)

Sv: Form

såklart!

Använd de hjälper som känns bra för hästen! det är bra att variera formen och steglängden då och då!

För att göra det lätt för hästen vilken stil det är som gäller är det oftast bäst att ha olika utrustning på hästen. Detta har jag sett på många hästar som tidigare har varit dressyrhästar, men som har gått över till western. och när de sätter på hästen den engelska utrustningen och använder "dressyrhjälper" så har hästen fattat på en gång vad det är som gäller, men lika snabbt fattat vad det är som gäller när de byter tillbaka till westernutrustningen...

Så för att göra ett långt svar kort :d
Ja, de kan den!

Det där är rätt fascinerande att hästarna kan skilja på utrustningen och veta vad dem ska göra:)

I ett stall där jag hade mina hästar fanns en familj med två hästar som tävlades i olika grenar av olika familjemedlemmar.
Den ena vet jag dressyrtävlades av mamman och i western av ena dottern. Den andra gick dressyr, hoppning, western och distans.

Hästar är mångsidiga om man ger dom chansen. :D

ja, jag kör hoppning/dressyr/western/bruksridning med ena hästen och den andra dressyr/western, och det funkar utmärkt :D

man har aldrig tråkigt ;)

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
888
Senast: TinyWiny
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 502
Senast: Kajsalisa
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
578
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka