N
Nadin
Vet någon av er vart och hur för ändrar jag??
En som behöver hjälp / Erika
En som behöver hjälp / Erika
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag har bildredigerings program följde med till digital kameran ,men där finns ingestans,man kan ändra formatMagdalena skrev:I ett bildredigeringsprogram. Har du något sådant? Där kan man antingen "spara som" och välja annat format, eller "exportera" till annat format.
På paint går inte att spara bilder i jpg format eller har jag fel?LillaMy84 skrev:går att ändra i vanligt paint-programså som magdalena förklarat
Du har fel...Nadin skrev:På paint går inte att spara bilder i jpg format eller har jag fel?
Har du lust förklara hur man gör??meodeo skrev:Du har fel...
Tyvärr kan jag inte ens öppna bilderna därmeodeo skrev:Öppna Paint. Arkiv|Öppna... letar fram filen du vill spara om. Öppna. Arkiv|Spara som... och väljer JPEG under filformat och ev. ändrar namnet. Spara.
Det står följande när jag vill öppna bild,där" en läsfel inträffade när filen laddades ogiltigt bitmappsbild eller format som inte stöds" Mina bilder är sparade som jpg fil.meodeo skrev:Vad är det för format då?
Laban skrev:Ett program som är väldigt enkelt att spara i olika format är Irfanview.
Den är gratis och den har även en Slideshow (Bildpresentation)
http://www.irfanview.com/
NeaNott skrev:Jag vill slå ett slag för fria GIMP. Det är ett bildredigeringsprogram, inte helt olikt photoshop (bara lättare att förstå :P ) och det är både gratis och fritt.
NeaNott skrev:Har du provat GIMPshop?Jag har inte gett mig på det än, för jag trivs såpass bra i mitt gimp.