Format på dvd?

gul_zebra

Trådstartare
Jag ska få en dvd utbränd (det är lugnt, inga lagbrott - ett produktionsbolag har lånat en video av mig till ett tv-program och jag ska få en kopia av programmet från produktionsbolaget :p), men jag vet inte vilket format det ska vara i för att jag ska kunna kolla på den.
Fick frågan "We are making DVDs of the show in January and I will be sure to mail one to you - is it PAL format that you require?". Hur vet jag om det är PAL eller nåt annat, och isf, hur vet jag vilket annat? Har verkligen noll koll på sånt här :o

Sv: Format på dvd?

Jag ska få en dvd utbränd (det är lugnt, inga lagbrott - ett produktionsbolag har lånat en video av mig till ett tv-program och jag ska få en kopia av programmet från produktionsbolaget :p), men jag vet inte vilket format det ska vara i för att jag ska kunna kolla på den.
Fick frågan "We are making DVDs of the show in January and I will be sure to mail one to you - is it PAL format that you require?". Hur vet jag om det är PAL eller nåt annat, och isf, hur vet jag vilket annat? Har verkligen noll koll på sånt här :o
Eftersom frågan lyder huruvida du vill ha DVD:n i PAL så är alternativet NTSC - de båda förkortningarna är olika standarder för färgåtergivning i tv-signaler. Somliga delar av världen (bland annat USA) använder NTSC och andra delar (bland annat Sverige) använder PAL. I praktiken spelar det ingen större roll vilket du får eftersom i princip alla moderna DVD-spelare hanterar båda varianterna, men du bör ändå svara att Ja, du vill ha den i PAL. :)

Liknande trådar

IT & mobiler Idag när jag kollade min email, brukar även kolla skräpposten då några av mina mail som inte är skräppost hamnar där också och såg ett X...
Svar
19
· Visningar
3 850
Ekonomi & Juridik Jag är nyfiken på era åsikter om detta mail, själv får jag en dålig vibb av att det är en bedragare på gång igen! Har en tävlingshäst... 2
Svar
23
· Visningar
4 349
Senast: Hailey09
·
Träning Hittade ett Youtube-klipp idag som fick mig att fundera tillbaka på ridskoletiden. Då nämndes det aldrig ett dyft om form eller "på... 2
Svar
25
· Visningar
4 439
Senast: ebel
·
Utrustning Jag läste precis färdigt det lilla häftet "The Loriner: Opinions and Observations on Bridle-bits and the Suitable Bitting of Horses...
Svar
2
· Visningar
1 357
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka