Formatera celler i Excel?? *#%"¤& :-( *sliter mitt hår*

pinky

Trådstartare
Jag sitter och skriver in artikelnummer, pris och antal i ett Excel-blad, men så fort jag skriver in ett artikelnummer som skulle kunna tolkas som ett datum, så skriver programh*lv*tet om det till ett datum utan att jag bett om det!!!!! :mad:

I det aktuella fallet så är det artikelnumret "66-02" som skrivs ut som "feb-66" så fort jag lämnar cellen jag skriver i.

När jag högerklickar på cellen/raden/kolumnen så kommer jag ju åt talformateringen, men det jag väljer där kan jag inte "få igenom" sas, datorn ändrar till ett datum ändå...

Jag tillverkade detta blad förra året, och då vållade artikelnumret 2006-xx (och ett till liknande) samma problem, men på något vis löste det sig tydligen då. MEN, nu när jag hållit på att trixa bort "feb-66", så har även dessa artikelnummer ändrats till helt andra siffror, helt tagna ur luften... *suck*
Så nu måste jag till råga på allt gå igenom prislistorna igen för att rätta till det felet. Jag orkar inte!!! :devil:

Någon som kan hjälpa en trött hjärna så här på kvällskvisten?
Säg gärna åt mig att ta ett djupt andetag också... :cool:

Sv: Formatera celler i Excel?? *#%"¤& :-( *sliter mitt hår*

När jag får så har jag skapat en ny kolumn och formaterat och fortsatt i. Om du redan har mycket i den kolumnen du använt tidigare så välj "klipp ut" och sen "klistra in special - värden" i den nya. Deleta gamla kolumnen.

Sv: Formatera celler i Excel?? *#%"¤& :-( *sliter mitt hår*

Välj formatera som text för hela kolumnen :idea:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Pyramider i Sverige

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Valp 2025

Hästrelaterat