Formatera om + MS Office

miniea

Trådstartare
Hej!

P.g.a. problem med Chrome ska jag nu formatera om datorn för att se om det blir någon förändring. Har nu fört över alla dokument, foton m.m. till en extern hårddisk men ett problem återstår: Hur ska jag göra med Microsoft Office-programmen?
Jag köpte Office via Microsofts hemsida, betalade genast via nätbanken och laddade ner programmet via en länk. Man kunde beställa en backup-skiva som tillval men jag var för snål att göra det :cool: Jag har försökt hitta en installationsfil på datorn men utan resultat, men jag har programmets serienummer uppskriven. Finns det något sätt att "spara" Office eller är det bara att bita i det sura äpplet och beställa ett nytt (inkl. skiva!) efter formateringen? (Eller helt enkelt strunta i att formatera om..)

Sv: Formatera om + MS Office

Eftersom du köpte online borde det ha varit en licens du betalade för, inte programmet i sig. Alltså borde du kunna ladda ner programmet och installera det igen med din licens-nyckel.
Har du någon nyckel att aktivera programmet med?

Jag har kvar licensnummern och en annan kod, antagligen någon form av identifikationskod. På hemidans FAQ står det att man kan ladda ner programmet igen inom 30 dagar efter köpet, men de dagarna har ju gått för länge sedan.. Har skickat mail till Microsofts support nu, de borde ju kunna svara på om det finns något sätt att lösa det på.

Jag har kvar licensnummern och en annan kod, antagligen någon form av identifikationskod. På hemidans FAQ står det att man kan ladda ner programmet igen inom 30 dagar efter köpet, men de dagarna har ju gått för länge sedan.. Har skickat mail till Microsofts support nu, de borde ju kunna svara på om det finns något sätt att lösa det på.

om du inte kan ladda ner det igen så är dina alternativ
1 låna en cd av en kompis(du har juh egen licens)
2 du laddar ner från tex thepiratebay.org och sen använder din riktiga nyckel(dvs inte installerar cracket(används för att kunna använda det utan licens)

Eftersom du har en licens borde det bara vara att ladda ner programmet igen från Microsoft och installera det efter att du har "blåst" din dator. Men vi pratar här om ett företag som endast skickar med en recovery-partition på hårddisken, och inga riktiga skivor, så man ska aldrig säga aldrig... :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka