• Western
  • Trådstartare Trådstartare Moej
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 931
M

Moej

Jag får inte till det där med formen för jag vet inte riktigt hur vi ska träna på det.
I början, ska man ge "helt långa tyglar" som eftergift då eller ska hon få gå med stöd?

Sv: Formen

Stöd - mer eller mindre - kan behövas mer eller mindre lång tid beroende på utbildningnivå, styrka, exteriör mm. mm. Hästen måste orka börja bära med bakdelen och och ha bra balans innan man går över till lång tygel. Sen är inte formen i sig nåt självändamål. Det är graden av samling som ger formen. Om du vill kan du läsa tråden "samling" här. Där kan du hitta en del...

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: Elo
·
Ridning Hejsan! Jag och min ponny tävlar fälttävlan där dressyren inte är vår starka gren, ponny ser inte meningen med att gå i form😅. Just nu...
Svar
2
· Visningar
608
Senast: Freazer
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 504
Senast: Kajsalisa
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka