Förnya gröna kortet?

Fiorano

Trådstartare
Just det. Hörde en fågel viska om att gröna kortet bara ska gälla en viss tid och sen måste man skriva nytt prov. Stämmer verkligen detta?

Sv: Förnya gröna kortet?

Nej, det gäller på livstid. Även om man kan tycka att det borde förnyas då och då, speciellt för de barn som tog kortet före 2000 (dvs innan det fanns en nedre åldersgräns för att få ta det).

Det var precis det jag gjorde... Tog det -94 innan det var obligatoriskt. Var 13 år då.

När blev det egentligen obligatoriskt? Strax därefter?
Jag skrev för mitt 1995. och då var vi väl uppe i stora startruschen när förbundet spikat in Gröna Kortet precis..?

Jaja, whatever...
Tror min klubb hade fått nys om ett ev. obligatorium och drog ihop de berörda och var lite försigkomna. Men det var ju ett par år sen redan, och "vad gör det om hundra år, när allting kommer kring..?":angel: -visslar-:angel:

Du menar att tex jag som tog kortet 97 (var 10 år då) ska göra om det?
Jag lovar att jag kan läsa och slå i tr, samt kan uppföra mig på tävling. Så det känns inte direkt som att jag behöver göra om det.
Erfarenhet ger en del kunskap också :smirk:

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
602
Senast: Ramona
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
991
Senast: fio
·
Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 758
Senast: nyttnick
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med... 2
Svar
27
· Visningar
1 224
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka