Försäkra shettis på 17 år?

Sv: Försäkra shettis på 17 år?

en person som är duktig på tänder kan se ganska bra (kan slå på något år) vilken ålder hästen har. vi har en veterinär som är fantastiskt duktig på det.

Då måste det ju vara någon som är väldigt duktig då?? Veterinären som besiktigade min häst före köp i höstas trodde inte på att han var 15 år. Han visade på en tand och sa att den skulle inte se ut så då, han trodde han var yngre. Men han ÄR 15 år.. Så det kanske inte är så tvärsäkert på alla hästar att titta på tänderna??

Sv: Försäkra shettis på 17 år?

alla veterinärer är inte lika duktiga och intresserade av tänder ;)

den vet. vi har "gissade" efter tand/mun undersökning att min gamling skulle vara mellan 30-35 för något år sedan (hon va 34 år då, är 36 nu) han visade massa saker och "jack" som ändrar sig efter årens lopp. vi har haft henne i 27 år nu, och vi köpte henne av hennes uppfödare. såg även 4 föl efter henne.
hon har tyvärr inga papper, men jag vet ändå att åldern stämmer :)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Funderar på att byta försäkringsbolag på två av våra tre hästar i år. Har Agria och Folksam nu. Men Dunstan kan få ner premien en hel... 2
Svar
33
· Visningar
2 336
Senast: Masse
·
  • Låst
Gnägg I familjen finns 2 varmblod 21 och 10 år och två shettisar 26 och 17 år. De är redan en tight flock då varmbloden kom hem till oss i... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 999
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 863
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
863
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka