Försäkra sin katt?!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare jeeenny_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 577
J

jeeenny_

Hur har ni gjort med försäkring, vad kostar det i månaden ungefär? har två vanliga huskatter som ja tänkte försäkra, ifall nånting händer.

Sv: Försäkra sin katt?!

Det är en mycket bra idé! Jag har mina försäkrade i Sveland, tror det kostar ungefär 30 kronor i månaden, väl investerade pengar!

/Rori

Folksam, 325 :-/år per katt (har tre).
Då är det vet. vård enbart.

vad ingår i dom försäkringarna? gäller de om katten blir sjuk?

Det som ingår är veterinärvård i första hand. Dom gäller om katten blir sjuk, men det är alltid bäst att sätta sig och titta på vad dom olika försäkringsbolagen ersätter, för det är lite olika.
Dom flesta har så man kan göra offerter på internet, bara för att man ska se vad det kostar.

Jag har mina försäkrade, inte bara för att dom varit avelskatter. Ett benbrott kan kosta närmare 15.000:- och min policy är att aldrig behöva avliva för att jag inte har råd att behandla.

Så jag rekomenderar klart att försäkra.

Jag har mina försäkrade på Agria...
Betalar ca 30-40:- /st per månad (tror jag)

Jag har 3 katter jag ska försäkra men har inte kommit fram till vilket bolag ännu. Är det nån som har sina katter försäkrade i if ?

Jag betalar drygt 100:-/ mån per katt i Agria, men då är mina livförsäkrade (raskatter för 5000:- st) och har 2 tilläggsförsäkringar för avelsverksamhet.

Jag har mina katter försäkrade hos Agria. Huskatten kostar ca 400 kr/år och då ingår förutom veterinärvård även mediciner och rehabilitering.

Raskatterna har även avelsförsäkringar så de är lite dyrare.

Jag har en massa rabatt då mina katter är ID-märkta och jag är medlem i en rasring som har Agria som samarbetspartner. Jag har även uppfödarrabatt.

Kan man försäkra en katt utan att den är id märkt ???

Ingen aning men de frågade inte efter min katts idnummer när jag försäkrade henne.

Har henne i agria och betalar 410 kr per år. Har alla våra smådjur försäkrade eftersom de främst är min dotters djur och det känns kanske inte så bra att säga till en sjuåring att vi fick avliva hennes älskade katt/kanin för att mamma inte hade råd att betala veterinären...

WBanna skrev:
Då är det ju billigare att köpa en ny. :bump:

:mad: Nöt.
Jag hoppas du skojar.
Mina har alla kostat gratis i inköp (två kommer från ställen där de skulle blivit ihjälslagna annars, den tredje från en arbetskamrat).
Men årskostnaden per katt ligger på eller över 1000-lappen åtminstonde om inte mer.
Sedan tillkommer leksaker, klösträd, engångssaker som kastreringar och öronmärkning exempelvis.

Lilla katten har jag hittils efter ca en månads ägarskap spenderat cirka 500 kronor på, innan hennes första levnadsår är förbi kommer hon har kostat åtminstonde 2000 kronor.
Och är man inte beredd att hosta upp pengar för sin katt ska man skaffa sej en gjord av tyg istället.

Ja men Agria ger rabatt om den är det. Jag tror fler bolag gör det.

Jag valde Agria av det skälet att de hade högst tak på ersättning för veterinärvård.

jag försäkrade min katt häromdagen i folksam. Det kostar 36 kr/månad men då är hon också livförsäkrad.

Eller så köper man sig en mjukiskatt i leksaksaffären, det skulle jag rekommendera med din attityd :mad:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan... 2
Svar
32
· Visningar
1 358
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 235
Senast: Tiger tok
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 107
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Hoppas på tips från kloka Buke! 😊 Både jag och min pojkvän har katt. De har inte fått träffas än, och det jag funderar på efter att...
Svar
11
· Visningar
1 364
Senast: fejt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka