Försäkra?

Sv: Försäkra?

*KL*

Har mina försäkrade i Folksam. 5000 liv och 50000 vet. Betalar ca 1200/år och häst. Funderar på att höja till 12000 liv då det är svårt att hitta en ny, likvärdig, shettis för ca 1000. Dessa 5000 jag har idag i liv, räcker precis till att täcka upp för att ta ut nödslakten, värt att tänka på...

hur mycket betalar du i året för en sån försäkring?
har en shettisdam på 16år... så en livförsäkring lönar sig ju inte...

Lite drygt 500 kr/år. Då är det vet.vårdsförsäkring upp till 50000 kr och självrisk på 2000 kr (tror jag?) + 20% rörlig självrisk.

Tänkte precis ta upp det. Att det kan vara idé att ha just ca 5000:- i liv eftersom det täcker en avlivning. Annars står man kanske och måste betala när det är dags.

Betala får man alltid, oftast kontant, men så här får man iallafall tillbaka en del av pengarna. Utbetalningen från försäkringsbolaget kommer inte förräns de fått in pappren från den som avlivade. men det är iallafall lite plåster på de ekonomiska såren...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 566
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 777
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 080
Senast: morgaine
·
Anläggning Vår ena hage gränsar mot en granne som fått problem med vildsvin på sin tomt. Nu har han köpt ett klent plastnät som han hägnat lite...
Svar
7
· Visningar
1 024
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31