försäkring hund?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Muminros
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 779
M

Muminros

HEJ! Är lite nyfiken på hur många som har sina hundar oförsäkrade och varför isofall?
Min vovve har varit försäkrad i hela sitt liv (9 år) och vi har än så länge haft tur med henne. Hon har haft rävskabb, någon varböld som tömnde sig själv och en (o) önskad graviditet (visste inget men blev glad :D) .
/sara

Sv: försäkring hund?

Tror nog de flesta här har försäkrade djur, jag har då alla mina djur försäkrade vilket jag ser som en självklarhet, vill alltid kunna ställa upp för mina djur om något händer även om det är sällan man får utnyttja försäkringen så kan det alltid komma en dag då det hänger på försäkringen.

Sv: försäkring hund?

Våran gamla golden retriever var oförsäkrad det sista året. Detta för att hon börjat bli riktigt gammal och vi sa att om hon skulle få nåt allvarligt problem så skulle vi låta avliva henne istället för att börja operera eller vad som skulle tänkas komma på tanke. Hon hade fått hålla sig frisk så länge och blivit så gammal att vi tyckte att det var lika bra så. Det kändes som att man inte börjar operera en 13 år gammal golden retriever med hjärtfel.
Över en natt blev hon jättedålig, kunde inte resa sig/lägga sig själv och slutade äta (en golden utan matlust är nog väldigt sjuk) + att hon fick en böld på sidan. Då bestämde vi oss för att hon fick avsluta sitt liv där.
Då hade hon fått vara pigg och glad i 13 år.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 509
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 038
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej, jag har läst igenom några trådar om hundar i bil. Men ingen har nämnt elbilarnas fantastiska möjligheter för hundägare, nämligen... 2
Svar
29
· Visningar
2 493
Senast: Stergo
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 612
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka