Försäkring utomlands?

Kiva

Trådstartare
Hej!

Jag ska jobba på Island och lära mig att utbilda hästar så behöver fixa en försäkring då vår hemförsäkring inte gäller. Någon som har erfarenhet av detta? Fungerar EU-kortet eller ska man hitta något annat? Kollade upp "Gouda" men dem var visst okontaktbara...

Kommer vara där i 3-6månader.

Snälla hjälp om du kan, skulle uppskattas enormt!

Har du ringt ditt försäkringsbolag och kollat ifall det går att göra ett utlandstillägg? Så har jag gjort när jag varit utomlands i mer än de 45 dagar min vanliga hemförsäkring täcker.

Har du ringt ditt försäkringsbolag och kollat ifall det går att göra ett utlandstillägg? Så har jag gjort när jag varit utomlands i mer än de 45 dagar min vanliga hemförsäkring täcker.

Det gick inte men fick lite tips på andra företag från dem. :)

I och med att du skall arbeta på plats, var noggrann med att berätta det och skaffa en försäkring som täcker. Nu har du redan fått beskedet att du inte kan göra ett tillägg på hemförsäkringen, men många gånger gäller hemförsäkringar endast privata resor, och inte en resa där man arbetar. Då är man ofta utlämnad till arbetsgivarens försäkringar/ingen försäkring alls.

Jag använde EU-kortet för precis den typen av jobb på Island, men tror min arbetsgivare hade någon försäkring på gården också som täckte de som arbetade där :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 562
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 558
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 471
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka