Försäkring vid transport

H

Hästbiten

Jag har hört att inte försäkringen gäller om man inte har transportskydd runt om, lädergrimma och säkerhetsgrimskaft. Någon som har hört samma? Eller vet om det stämmer?

Min försäkring har inga sådana "förutsättningar" i sina villkor.

Det är bara att lusläsa villkoren!

NEJ det är inte sant, bara ett felktigt rykte som florerat i många år.

Det står inget sånt i min försäkrings villkor, jag har läst och läst...

Det är fel.
I allfall i de stora bolagen jag har haft hästen försäkrad i, och de jag läst villkoren i, har inga restriktioner hur/hur inte man ska "klä" hästen vid transport.

Men om det finns sådana konstiga villkor i ngt pyttelitet lokalt bolag, det kan jag ju inte garantera.

Liknande trådar

Anläggning Vet inte om jag har lagt inlägget rätt, men handlar ju om gårdar. Vi har flyttat hem hästarna och jag undrar nu om man behöver ha något...
Svar
3
· Visningar
366
Senast: Johannna1
·
Hästmänniskan Hej! Jag är i processen att börja leta lite jobb inom hästnäringen, jobbar just nu på Ridskola. Men känner att det är dags för något...
Svar
2
· Visningar
507
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 215
Senast: morgaine
·
Ekonomi & Juridik Hej! Idag på morgonen (runt 9) var jag i hagen hos hästarna där ligger en stor lada längs sidan och bakom den våra grannars hus... 2
Svar
24
· Visningar
2 374
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka