Försäkringsbolag

Limelight

Trådstartare
Jag har hört att man kan ridhäst försäkra sina travare hos Folksam, vet ni om det stämmer?. Ska ringa och fråga imorgon när jag kommer åt en telefon.

Jag har 2travare som är ridhästar så känns dumt att ha dem varmblods försäkrade om det finns ridhäst försäkring.

Sv: Försäkringsbolag

Jag har mitt varmblod försäkrat hos Folksam och är rent ut sagt skitnöjd med dom!

Han är försäkrad som ridhäst och det har aldrig varit något krångel.
Snälla och trevliga och jag har alltid fått ett trevligt bemötande. Det går snabbt och enkelt vid skada/sjukdom.

Kan verkligen rekomendera Folksam!

´Det kan du göra i alla bolag, alltså försäkra dem som ridhästar (om det är det de är såklart).

Så smartast är att försäkra om dem i det bolag som de nu står i.

sålänge de går igenom besiktning så är ju allt frid och fröjd.. men travare likväl som andra tävlingshästar har ju ofta sina 'fel' efter hårda år på banorna så det är ju inte allt för ofta de går igenom prickfritt och därmed får man en försäkring med massa friskrivningar.

Jag försäkrade min fd travare (Kallblod) hos Agria som vanlig ridhäst.

Gjorde böjprov vid köpet vilket var ett villkor för att slippa friskrivning för ev benproblem i och med att han varit travare. :)

Jag har hört att man kan ridhäst försäkra sina travare hos Folksam, vet ni om det stämmer?. Ska ringa och fråga imorgon när jag kommer åt en telefon.

Jag har 2travare som är ridhästar så känns dumt att ha dem varmblods försäkrade om det finns ridhäst försäkring.

Ja det stämmer, så länge hästarna inte travtränas/-tävlas aktivt. Försäkringsbolaget kan dock kräva en besiktning av hästen för att godkänna detta.
Mitt travarsto är ridhästförsäkrad hos Folksam helt utan restriktioner.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Funderar på att byta försäkringsbolag på två av våra tre hästar i år. Har Agria och Folksam nu. Men Dunstan kan få ner premien en hel... 2
Svar
33
· Visningar
2 290
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Har ni någon gång varit med om att ett försäkringsbolag strulat när köpare ska ta över försäkringen? Har lämnat fullmakt men när köpare...
Svar
11
· Visningar
1 392
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Hej! Jag är i processen att börja leta lite jobb inom hästnäringen, jobbar just nu på Ridskola. Men känner att det är dags för något...
Svar
2
· Visningar
498
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka