Förslag på frakt/betalning

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Centurion
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 130
Sv: Förslag på frakt/betalning

Har pratat med personen i tlf och även bett att få alla uppgifter. Samma när jag sålt något dyrt så har köparen fått alla mina uppgifter utan problem.
Fast det är lätt att överdriva känslan av trygghet från aldrig så korrekta personuppgifter. Det är inte helt ovanligt att avsiktliga bedrägerier sker med autentiska personuppgifter, det är då ofta personer som inte har något att förlora utan redan är utstraffade ur systemet på ett eller annat sätt. Sen finns ju alla vanliga strulpellar, utan brottslig avsikt men där det inte alltid blir som avtalat ändå. Jag har själv varit med om en affär med kända personuppgifter, där mina och några andras förskottsbetalda pengar försvann utan leverans. Det slutade, efter ett drygt år, med ett par månader i fängelse för gärningsmannen som i praktiken var yrkeskriminell precis som större delen av hans familj. Sådant går ju oftast inte att veta i förväg... :crazy:

Som säljare kräver jag förskottsbetalning,om man inte bor i närheten ,så att man kan träffas alternativt om köparen vill komma och prova.
Vill man inte handla på det sättet,då får det vara för mig!
Lämnar gärna ut uppgifter om mig själv som referens.

Jag har även betalat in pengar till säljare,men där går jag mkt på magkänsla.
Jag vill inte göra upp affären,utan att själv ha pratat med säljaren.

Jag har genom åren både köpt och sålt en hel del sadlar och det har alltid gått bra!

Klart att man inte kan vara helt säker.
Man kan ju söka en del oxå på personen o sen som sagt, magkänslan :)

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 374
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Jag brukar åka på en förkylning ungefär en gång om året (kanske lite oftare? senaste gången innan denna var i augusti förra året). Men... 2 3
Svar
40
· Visningar
2 223
Senast: Askur2017
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 940
Senast: Dentaku
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
716
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka