Förstoppning i magsäcken

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare missw
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 087
M

missw

Jag är så orolig min fyraåring är inlagd på strömsholm med försoppning i magsäcken. Det är som en vägg av betong antagligen spån som han har ätit. De försöker spola med vatten och kolsyrat vatten... Nu avväger det om de ska göra en operation eller inte? Är det någon som varit med om detta så berätta gärna!

Sv: Förstoppning i magsäcken

Oj oj! Har inte varit med om detta, men vill iallafall trösta lite...
Det som är bra är att han är ung -bra läkekött och han är på rätt plats -sjukhuset.
Förstår om du är orolig! Har han ätit spån länge tror du? Eller är det bara en engångsgrej?

Nej vet ju att han har ätit spån men har inte haft en tanke på att de kan bli en sån här grej! Man e ju så dum!!!
Läste på internet att det var en häst som gjort samma sak och den hade dött antagligen hade väl magsäcken spruckit.
är så orolig så jag kommer dö på denna kupp!!!!
Och detta är verkligen en jätte fin häst !

Har aldrig varit med om detta själv men jag förstår din oro. Som tur är så är ju hästen på rätt ställe. Om dom nu inte lyckas spola bort det så finn ju kirurgerna på plats så att säga.
På kirurgisk väg kan man ju lösa ganska mycket. Har hört talas om flertalet lyckade operationer i bukhålan.
Jag håller tummarna för att det ska gå bra!

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 146
Senast: Mint
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 780
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och... 2
Svar
23
· Visningar
4 507
Senast: monster1
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har... 2
Svar
39
· Visningar
7 432
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka