Försvunna foton från iphone

Görel

Trådstartare
Moderator
Någon som kan hjälpa mig att få tillbaka mina foton?

Jag fotade tidigare idag som vanligt med min iphone. När jag kollade bland bilder fanns de inte de senaste jag tagit med. De syntes om jag gick in på kameran och kollade kamerarulle. När jag skulle rensa bort en bild stod det "sparar bild". Sedan var de borta ifrån kamerarullen.

Går det att få tillbaka bilderna? De var bl a på min konvalescenshäst som idag fick gå ut för första gången på två veckor och dagens bilder av hennes skada.

Under appen bilder fanns de inte alls, under appen kamera fanns de när jag tryckte på bildrutan längst ner i högra hörnet.
Nu finns de ingenstans.

OK, har du flera album under Bilder? Jag har t ex Kamerarulle och Min bildström, vilka inte är identiska. Dessutom har jag längst ner under bilder valen Bilder och Album..

Har själv varit med om det här en gång, och försöker komma på lösningen.

Jag har inte gjort några egna album men har kamerarulle och min bildström. I den förstnämnda finns de första bilderna jag tog igår, i bildströmmen finns bara foton från någon dag tidigare.

Hoppas du kommer på lösningen:) jag har googlat lite men bara hittat svar som gäller om man uppdaterat telefonen vilket jag inte har.

Vad har du för iPhone? På min femma finns numera under album, Alla bilder, Favoriter, Senast raderade, Videor, Instagram. :confused:
Kamerarulle och Bildström verkar vara utbytt. Bildströmmen kanske är i iCloud?

Jag har en 5s. Har inget moln, har inte instagram. Har kamerarulle, min bildström och videor. Var hittar man senast raderade?

Har iPhone 5s, men detta hände på mina 4s.

Längst ner under Bilder, finns tre grå ikoner. Bilder, Delat och Album. Går jag in under Album har jag sedan Kamerarulle, Min bildström, Videor, Senast raderade och Blocket (sistnämnda tydligen ny, i alla fall för mig).

Går jag in på bara Bilder (den som ligger som underrubrik tillsammans med Bildström och Videor) får jag en skum sortering där inte alla bilder är med, av någon anledning.

Senast raderade hittar jag inte där. Blocket vet jag inte vad det är, hittar inget sånt. Jag tycker att jag har tittat överallt, allt slutar med den första bilden jag tog igår.

I kväll hände samma sak, tog två bilder, som syntes i rutan i kameraikonen, och nu när jag kommit hem är de borta. Funderar över om det blivit något fel med själva iphonen.

Trodde jag också först och radera därför över 100 bilder men det hjälpte inte utan det blev likadant idag.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 191
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 699
Senast: Pratsch
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
34 013
Senast: iNHALE
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu under våren har jag gått på ett flertal anställningsintervjuer och även gjort personlighetstester i samband med...
Svar
4
· Visningar
2 086
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka