Försvunnen högtalarikon

keramin

Trådstartare
I listen längst ner på skärmen (vet inte vad den kallas) har jag alltid haft ikon för högtalare som jag har använt för att snabbt ändra volymen. Nu är den plötsligt borta och hur det gick till har jag ingen aning om. Vet någon av er hur jag får tillbaka den? Testat att högerklicka och fick upp en lämplig meny men rutan för volym gick inte att klicka i.

Sv: Försvunnen högtalarikon

I listen längst ner på skärmen (vet inte vad den kallas) har jag alltid haft ikon för högtalare som jag har använt för att snabbt ändra volymen. Nu är den plötsligt borta och hur det gick till har jag ingen aning om. Vet någon av er hur jag får tillbaka den? Testat att högerklicka och fick upp en lämplig meny men rutan för volym gick inte att klicka i.
vill minnas att det finns här :gå in i kontrollpanelen och välj ljud

Tack för svaret båda två. Tyvärr hjälper inte det, valet finns inte. Jag har lagt en genväg på skrivbordet tills vidare men vill ha den i det som tydligen kallas meddelandefältet.

Kontrollpanelen - Egenskaper för Aktivitetsfältet och Startmenyn - Meddelandefältet ger mig en lista att bocka för men just volym är inte klickbar. Hur har den bara försvunnit, den har funnits med på alla mina datorer i alla tider (sen -98 i alla fall)

Jag har inget tips men jag har ett liknande problem. Ibland försvinner nämligen samma ikon för mig och är borta i flera dagar eller veckor, innan den helt plötsligt är tillbaka igen :confused: Men samtidigt försvinner även andra ikoner från verktygsfältet (visst heter det så?) bl.a. ikonen som visar att man är ansluten till internet, och ikonen som visar batterinivå påstår att batteriet är tomt fastän datorn är kopplad till vägguttaget. Hittills har jag inte hittat något sätt att få tillbaka dem, att starta om hjälper t.ex. inte, men som sagt så dyker de upp igen efter en tid..

Min ikon kom tillbaka, alldeles av sig själv. Detta hände efter att datorn uppdaterades och startades om, varför vet jag inte, men det känns bra att ha den igen.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 219
Senast: __sofia__
·
Bukefalosnyheter Nu är det nästan två dygn sedan jag lade in lite nyheter på Bukefalos, vet inte om någon upptäckt det. I den vita meny-listen högt upp... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 588
Senast: clusia
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det... 2
Svar
20
· Visningar
8 926
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 497
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Fri tillgång på torrfoder?