Fortsätta eller sluta med p-piller?

S

sarabaran

Jag har börjat äta p-pillret neovletta och ätit det i 10 dagar. Har ätit det innan och var då deprimerad och hade mycket huvudvärk men är osäker på om det var pillret eller all stress jag var utsatt för då.

Nu håller det på att ta slut med min kille, frågan är om jag ska fortsätta äta för att testa om jag blir dålig av p-pillret eller om det var stressen? Eller om jag ska sluta? Vad hade ni gjort? Kan jag sluta nu direkt efter 10 dagar eller ska jag äta en hel karta?
 
Sv: Fortsätta eller sluta med p-piller?

Fortsätt inte om du inte trivs med dem, du behöver inte äta upp kartan.

Är det bara som preventivmedel du äter p-piller? Det finns ju en uppsjö med andra, menar jag.
 
Sv: Fortsätta eller sluta med p-piller?

Blir inte mensen konstig om jag slutar mitt i?

Jag vet inte om jag mådde dåligt av dom eller av omständigheter runt omkring och ja det är bara som preventivmedel.
 
Sv: Fortsätta eller sluta med p-piller?

Nja, den rättar sig snart tillbaka, du har ju bara ätit i 10 dagar. Denna månaden kanske den inte kommer alls eller inte när du väntat dig, men sen är det tillbaka på normalt igen.
 
Sv: Fortsätta eller sluta med p-piller?

Vad hade ni gjort?
Inte börjat alls ;) alt. slutat så snart som möjligt. Mest p.g.a. starkt motstånd mot p-piller samt vetskap om att jag inte tål sådana - jag ser liksom ingen anledning att testa bara för att se om man tål dem.

Sist åt jag i sex dagar och mensen strulade i den månaden men återgick till det normala till månaden efter.
 
Sv: Fortsätta eller sluta med p-piller?

Puttar på tråden lite. fler som har åsikt?
 
Sv: Fortsätta eller sluta med p-piller?

Det är helt upp till dig hur du vill göra ;)
Jag hade inte preventilmedel alls innan jag träffade min nuvarande sambo, hade bara ett kort förhållande innan dess.
Finns ju alltid kondom att ha i väskan om det är så att man är på krograggrunda eller liknande. För mig kändes det onödigt att använda hormoner när jag inte hade någon stadigvarande.
 
Sv: Fortsätta eller sluta med p-piller?

Blir inte mensen konstig om jag slutar mitt i?

Är det hela världen då ? Det kommer väl funka ok efter ett tag. Haka inte upp dig på smådetaljer som tids nog kommer att ordna sig.
 
Sv: Fortsätta eller sluta med p-piller?

Om du bara har det som preventivmedel är det knappast någon idé att äta dem när du inte längre har en stadig sexpartner. För tillfälliga sexpartners skulle jag aldrig i livet våga använda annat än kondom och det känns dumt att knapra hormoner i till ingen nytta alls.
 
Sv: Fortsätta eller sluta med p-piller?

Jag älskar mina p-piller och hade inte slutat ifall sambon och jag gjorde slut eller jag inte hade en stadig partner. Jag får så lite mens och jag mår så bra på mina p-piller att jag inte vill återgå till mensvärk och allt det där som kommer på köpet.

Käkar Yasminelle ifall någon är nyfiken.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Snart blir jag galen. Jag har ätit mellanpiller (Azalia) i några månader men började få blödningar för några veckor sedan (ca 1 månad...
Svar
18
· Visningar
2 386
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 820
Senast: SiZo
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 867
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 446
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Avla utan fullständig stam?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp