Förvänd galopp

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare ang
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 2 229
A

ang

Ja hur tänker ni om det? Tränar ni det och varför, och inte minst, vad skall det leda till? Hur tränar ni?

Det här är ett lite nytt ämne för mig som rider islandshäst (med passen "däremellan") men några steg rätt vad det är fixar vi.

Sv: Förvänd galopp

Tycker att förvänd galopp kan vara till mkt bra nytta om hästen inte är riktigt liksidig. Även en bra lösgörande övning. Rider ofta förvänd galopp vid dressyrträning.

Jag gör det bara som lydnads träning. Bara för att hästen ska vänta på signalen till galoppombyte. Jag kan t exvända halvt igenom och sen forsätta i förvänd galopp för att sen göra ett byte på rakt spår. Jag gör det inte för någon annan anledning än det iaf.

Tränar mkt på det då min ena ponny älskar galoppombyten och vill göra det ständigt. Dessutom blir hon lösgjord av det :)

Tackar och bockar, men vill förstås gärna ha mera synpunkter och tankar :)

För mig är förvänd både stärkande och lösgörande för hästen. Och det ingår i LA dressyr, så därför måste hästen behärska det :D

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Jag och min ponny tävlar fälttävlan där dressyren inte är vår starka gren, ponny ser inte meningen med att gå i form😅. Just nu...
Svar
2
· Visningar
612
Senast: Freazer
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Ramona
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 654
Senast: Mirtai
·
Dressyr Passar på att gnälla lite till om ridhuset. Gick nyss därifrån med första hästen och tänkte gå ner med nästa. Men ångrade mig för det... 2
Svar
30
· Visningar
677
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka