Förvirrad

Sv: Förvirrad

sista året är det år hästen är 6år. Om jag inte mins fel så får ston som gått med föl tälva som unghäst tills det är 7år.

Då hästen är 4 får den max gå 1m
Då hästen är 5-6 så kan den kvala upp til avd A, om den genomfört 2 eller 3 (kom inte ihåg vilket) felfria rundor i avd B på den höjden som den ska starta i avd A

Senast ändrad:

En ponny som är 5 år inte tävla AVD A. Det får den först göra när de är 6. Och en stor häst som har gått tex 100 m som femåring får inte behålla dom nollorna när den blir 6, utan rida om dom nollorna. Ponny får däremot behålla sina nollor.

En stor häst får börja tävla avd A när den är 6 år, innan dess bara unghästklass. En 6-årig häst får tävla högst 1,20 i avd A, i högre klasser måste den gå Avd B. När den har fyllt sju är alla klasser öppna.
6-åringar får tävla Avd B om man vill.

Innebär detta att man MÅSTE gå upp i avd A eller kan man välja att vara kvar i avd B?? Och i vilket TR hittar ni denna info? Jag har letat men inte hittat i TR Hopp. Tack!
<Då hästen är 5-6 så kan den kvala upp til avd A, om den genomfört 2 eller 3 (kom inte ihåg vilket) felfria rundor i avd B på den höjden som den ska starta i avd A>

Innebär detta att man MÅSTE gå upp i avd A eller kan man välja att vara kvar i avd B?? Och i vilket TR hittar ni denna info? Jag har letat men inte hittat i TR Hopp. Tack!
<Då hästen är 5-6 så kan den kvala upp til avd A, om den genomfört 2 eller 3 (kom inte ihåg vilket) felfria rundor i avd B på den höjden som den ska starta i avd A>

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den... 2
Svar
25
· Visningar
2 282
Utrustning hej! är veredus pro jump ll bakskydd tillåtna i hoppning för storhäst på 8 år, och isf i vilka klasser? behöver hjälp att tolka tr😊🙈
Svar
2
· Visningar
398
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Är du ungdomsryttare och tävlar hoppning på hög nivå? Eller har du kanske elever i någon av hoppningens trupper eller på SM-nivå? Då ska...
Svar
0
· Visningar
40
Senast: Gunnar
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
556
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31