Fössta tossdan i mass.

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Kamomilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 1 449
Tyvärr inte. Arbetsplatsen (skola) har nöt- och mandelförbud, och maken gillar inte marsipan så det blir inte att vi äter någon prinsesstårta hemma heller (t.o.m. jag tycker att det blir lite VÄL mycket med en hel tårta bara för mig.... :angel:).

IMG_20210304_085853.webp

Jobbet bjöd. Givetvis tillverkad i Småland :up:

det är "smålands nationaldag" sedan några år tillbaka
fössta tossdan i mass firas med massipantåta (och kanske en bäss att skölja ner tåtan med)
Förklarar min okunskap. :)
Nej, här långt utanför Småland så firar vi det lika lite som Norges nationaldag.

Varför marsipantårta? Pga. uttalet?

Jag tänkte göra en kul grej av det på jobbet så jag tänkte att såklart ska jag inom och köpa tåta! Men fasen det var ju slut överallt och då var klocka typ bara 8 på morgonen :confused: Det slutade med att tjejen på bageriet ställde sig och gjorde en åt mig medans jag stog och väntade. Sicken service asså !!:love:

Liknande trådar

Mat Jag vill göra dipp som jag bara ätit ute. Det har smak av... Ja vad?! Jag kan för mitt liv inte komma på vad det heter. Det är nån...
Svar
16
· Visningar
783
Senast: gul_zebra
·
Mat Jag äter ju mycket knäckebröd just nu. Det är väldigt gott, med både det ena och det andra på faktiskt. Har haft en period med... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
2 518
Senast: Bulldoozer
·
Mat Jag har fått lära mig sedan barnsben att man inte kan värma spenat eftersom det blir giftigt då. Alltså värma det igen då det redan... 2
Svar
25
· Visningar
1 411
Senast: Kajsalisa
·
Mat Känns som jag är sista personen som söker recept på fisk. Men har en sambo som upptäck sen tid tillbaka det med fisk är ganska gott... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 830
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka