Fössta tossdan i mass.

• Mat
  • TrĂ„dstartare TrĂ„dstartare Kamomilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 1 449
Ja, viktigt att fira sitt talfel 🙄😁
Vi har en smĂ„lĂ€nning pĂ„ kontoret som alltid köper en tĂ„rta den dagen 😁

SmĂ„lĂ€ndska Ă€r ett mysterium för mig, ta bort vissa bokstĂ€ver och lĂ€gga till andra, obegripligt sprĂ„k det dĂ€r 😁
:rofl:
Ja, alltsÄ grejen Àr att mÄnga tror att smÄlÀnningarna konsekvent hoppar över att sÀg "r", men sÄ Àr det inte heller. Utan det beror pÄ var i ordet r-et befinner sig och i kombination med vilka bokstÀver...
ÅssĂ„ det dĂ€r med cykelen och nyckelen. Fast det Ă€r inte riktigt lika vanligt som att hoppa över "r".

MVH "kan brÀka ordentligt pÄ smÄlÀndska, men försöker undvika det"...

:rofl:
Ja, alltsÄ grejen Àr att mÄnga tror att smÄlÀnningarna konsekvent hoppar över att sÀg "r", men sÄ Àr det inte heller. Utan det beror pÄ var i ordet r-et befinner sig och i kombination med vilka bokstÀver...
ÅssĂ„ det dĂ€r med cykelen och nyckelen. Fast det Ă€r inte riktigt lika vanligt som att hoppa över "r".

MVH "kan brÀka ordentligt pÄ smÄlÀndska, men försöker undvika det"...

Å dĂ€ Ă„ dĂ„ va.
AlltsĂ„ vad Ă€r det frĂ„gan om 😂

Tacka vet jag östgötska 🙄

Fössta tossdan pĂ„ mass 👍👍👍

F82C6B1E-02D1-4BD3-8EDB-AF50DB82ED93.jpeg

Liknande trÄdar

Mat Jag vill göra dipp som jag bara Àtit ute. Det har smak av... Ja vad?! Jag kan för mitt liv inte komma pÄ vad det heter. Det Àr nÄn...
Svar
16
· Visningar
783
Senast: gul_zebra
·
Mat Jag Àter ju mycket knÀckebröd just nu. Det Àr vÀldigt gott, med bÄde det ena och det andra pÄ faktiskt. Har haft en period med... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
2 518
Senast: Bulldoozer
·
Mat Jag har fÄtt lÀra mig sedan barnsben att man inte kan vÀrma spenat eftersom det blir giftigt dÄ. AlltsÄ vÀrma det igen dÄ det redan... 2
Svar
25
· Visningar
1 411
Senast: Kajsalisa
·
Mat KÀnns som jag Àr sista personen som söker recept pÄ fisk. Men har en sambo som upptÀck sen tid tillbaka det med fisk Àr ganska gott... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 830
Senast: Kakis
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • SytrĂ„den del 4

Hund, Katt, Andra Djur