Fota mot vitt?

MissFideli

Trådstartare
Hur i hela friden gör man med en vanlig digitalkamera för att få bra bilder när nått framför motivet är vitt?

Sv: Fota mot vitt?

Du måste överexponera jämfört mot vad kameran tycker är en bra exponering. Beroende på vad du har för kamera så öka t.ex. exponeringskompensationen med något klick plus. Läs instruktionsboken.

Har du spotmätning på kameran? dvs att du kan välja att bara mäta ljuset på en punkt, välj i så fall detta. sedan så låser du exponeringen och ställer in bilden med kameran och tar kortet...
låter mer komplicerat än det är, men läs på.

Tack båda!
Ska läsa mer noggrant, är inte alls duktig på det här med fotografering och kameror. Kameran är en Casio Exilim... minns inte mer.

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
562
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 162
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
742
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
374

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka