Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Någon som vet var man kan få tag på sådana enorma uppblåsbara gummibollar som bland annat polisen har för att träna sina hästar med? En sådan vill jag ha att leka med!!
har oxå funderat på det. verkar roligt och bra träning för hästarna. Tyvärr har jag inte hittat något om det.. antar att man får ringa till ridande polisen å fråga
Vi har en sån här rehabilliteringsboll på ridskolan där jag jobbar. Beställda från en firma som säljer sånt. Finns i alla storlekar och sen är dom ju ganka hållbara då man ska ligga och kräla på dom
En pilatesboll borde väl funka, de finns i olika storlekar också. Vet inte riktigt hur det är med säkerheten på dom (om de skulle smälla med en häst i närheten är väl inte det direkt bra..), men gummit är ju relativt tjockt iaf
Haha, tror han skulle gilla det bara. Han tycker ju att det är kul att jaga barn så varför inte lite fotboll?
Är inte pilatesbollarna lite små? Skulle velat haft en med en diameter på 130cm eller så av säkerhetskäl. De ska ju inte kunna trampa på den utan bara kunna knuffa omkring den med bogen
haha, jag får kolla om indien har någon ambasad i sverige som man kan ringa till!
Oj, den sporten har jag aldrig hört talas om tidigare. Kanske inte riktigt vad jag har tänkt att pyssla med men man måsta ju helt klart spana in den!
Vill mest ha bollen för att jag upptäckt att det är otroligt lätt att lära honom att jaga saker och han tycker att det är skoj! Perfekt träning för att öva samspel och vikthjälper!
Polo då? Det är riktigt kul! Bara man ser till att hästen inte är rädd för klubban. Då kan han ju jaga bollen också och sen smäller du till den (eller så kan han göra som en av de hästarna på klubben jag var, smälla till bollen med hoven ). Använd såna där små barnbollar (luftfyllda, 10-12 cm i diam eller nåt) och sen en klubba. Riktiga klubbor kostar en del, men du som är händig borde ju kunna fixa till något? Behövs en ganska stor plan iofs... http://www.poloclub.se/
Sen behöver man ju inte bete sig som på stora tävlingar; slita av träns, ge en rak höger till motspelaren osv. Det går ju faktiskt att spela för att det är kul
Haha, slita av träns och slåss med motståndare var ju det som lät roligast!
Har ägnat någon tanke åt polo men det finns nog inte så stora möjligheter där till att rida snyggt. Tanken var ju att använda galoppslutor o.s.v. när man jagar fotbollen. Att kunna forma hästens kropp runt den och sedan fösa den i en traversal typ. Är nog lite väl mycket fart i polo för att man ska kunna ägna sig åt sådana saker!
HAr precis köpt en träningsboll på rusta kostade en hundring. Det är sammar typ av boll som en pilatesboll, samma boll kallas av rehabfolk bla för Bobath-boll. Den är 66cm i diameter och gjord av gummi, tog lite tid att blåsa upp
Den var som sagt billig på rusta annars så finns det mycket dyrarre i samma storlek på sportaffärer. De finns även i rehabshopper o.d. där finns de även i lite mer varierande storlek skulle jag tro (har sett bollar från ca 50-100 cm i diameter) men även där lite dyrare... motsvarande strl som min kostar där ca 250kr...
Okej, en 100cm i diameter kanske skulle kunna funka. Får ta och mäta lite på pållen. Man vill ju inte att den ska kunna kila fast sig under magen mitt i galoppen
Hundträning Vi körde ett spår ikväll på 900 m, med 2:45 h liggtid, mest torra lavar men lite skiften och väg att passera. Eftersom hon är i löpen är...